Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til ventilstørrelser...

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvor store skal ventilerne være i topstykkerne på en 1914ccm ???

Og hvor store er dem der sidder på en 1776ccm ???

BB.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det kan da ikke være rigtigt der ikke er én der kan svare på sådan et standart-spørgsmål... Kom nu gutter!!!

BB.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
standardventiler i dobbeltportede topstykker er 35,5x32 hvis det er det du vil vide..!

Med risiko for at blive irettesat vil jeg slynge det her ud sådan lidt på slump:

35,5x32 (std) i godt portede topstykker --> op mod 100hk
40x35mm i godt portede topstykker --> op mod 150hk
48x40mm --> ??

og det er vel at mærke ligegyldigt hvilken motorstørrelse..!

Der er masser af parametre der spiller ind: knast, omdrejningsområde osv. osv.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er igang med en boret as41ér med 1914ccm sæt med 284 knast, lettet svinghjul og afballanceret i leder og kanter. Mangler karb. og sådan lidt... Vil meget gerne over de 100 hk!!! Gerne mellem 110-120... Kan jeg det med ventilstørrelser på 35,5/32 og de ovennævnte dele (med fx. 44mm webere monteret)??? Eller skal jeg få topstykkerne bearbejdet igen og sætte større ventiler på ??? Jeg må indrømme jeg er lidt grøn på området...

BB.
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hmm man går vel aldrig helt galt i byen med 044 topstykker og 40x35,5 ventiler på en 1914 men det der tæller når det kommer til hk er nok portningen, selvfølgelig i kanalerne i topstykkerne men også tilpasningen mellem karb og manifold, manifold og topstykke,og senere topstykke og udst manifold.
jeg mener at vw morten engang lavede en husmandsportningsprocedure som du måske kan være heldig at finde her et sted på siden, god arbejdslyst
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
du får ikke noget ud af at sætte for store karburatorer på en motor, kun at den bliver irriterende at køre med, og svær at dyse ordentligt...

Dobbeltkarburatorer skal som tommelfingerregel have samme størrelse som indsugningsventilerne..

1914, hjemmeportede toppe med 35,5x32ventiler, 284gr. knast, max 8,5:1 komp, og et sæt 36 eller 40mm dobbeltkarburatorer vil komme til at køre perfekt, vil køre fedt på gaden fordi der vil være masser af bundtræk..

-og så kan det laves nogenlunde billigt, hvis man tænker sig om, og ikke lytter til alle tundelsproducenternes (-og deres diciples-) skræmmescenarier, drop dobbelte fjedre, chromolystødstænger, 8 huller i svinghjulet, osv

-er det ikke ligemeget hvor mange heste den har..?, -eller har du brug for noget at prale med..?

Hjemmeportning? - se her:
http://www.gearheads.dk/portingside/
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:7e624871cf="vwmorten"]-er det ikke ligemeget hvor mange heste den har..?, -eller har du brug for noget at prale med..?[/quote:7e624871cf]


Angående antallet af heste: Det kan godt være det lyder som noget pral, men baggrunden er en lidt anden.
Jeg er typen der ikke stopper et projekt før mine mål er nået, og jeg har hele tiden haft målet at lave en 100hk motor. Da jeg ved det er muligt at lave en 1914ccm der ligger på den rigtige side af 100hk til en rimelig penge, vil det irritere mig til døde hvis ikke jeg kan optimere min egen til det samme.

Jeg har set det er muligt så derfor er det mit mål at lave noget tilsvarende... Og så vil jeg se det som et personligt nederlag hvis jeg laver en motor som mange andre også har gjort, men de ligger over 100 - og jeg har kun 90 hk...

Hvis man ved man kan trække mere ud af en motor og prisforskellen ikke er så stor - hvorfor skal man så ikke gøre det???

Det er derfor jeg stiller så mange spørgsmål herinde på vw-nettet; hvis jeg ved der er nogle der ligger inde med viden eller erfaringer der kan være til nytte for mit arbejde vil jeg hellere spørge to gange og få noget ordentligt ud af det, end bare at samle motoren og håbe på det bedste...

Antallet af heste er altså ikke blær, men et mål jeg gerne vil opnå!

Hvis man skal blære sig med sin motor blandt de unges gadebiler - så er 100hk ikk noget at snakke om... Med deres chiptuning, lattergas, intercoolere, turboer osv. er de mig vildt overlegne hvad hk angår!

BB.

Reply

You must log in to post.