du får ikke noget ud af at sætte for store karburatorer på en motor, kun at den bliver irriterende at køre med, og svær at dyse ordentligt...
Dobbeltkarburatorer skal som tommelfingerregel have samme størrelse som indsugningsventilerne..
1914, hjemmeportede toppe med 35,5x32ventiler, 284gr. knast, max 8,5:1 komp, og et sæt 36 eller 40mm dobbeltkarburatorer vil komme til at køre perfekt, vil køre fedt på gaden fordi der vil være masser af bundtræk..
-og så kan det laves nogenlunde billigt, hvis man tænker sig om, og ikke lytter til alle tundelsproducenternes (-og deres diciples-) skræmmescenarier, drop dobbelte fjedre, chromolystødstænger, 8 huller i svinghjulet, osv
-er det ikke ligemeget hvor mange heste den har..?, -eller har du brug for noget at prale med..?
Hjemmeportning? - se her:
http://www.gearheads.dk/portingside/