Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Drilske dæk og lygter

Tags:
No tags yet.

(permalink) Pharma Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja, nu er jeg så kommet til dækkene i mit 1303 projekt. Et let lille område, som bare er lige til at gå til
(permalink) spliff Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg vil ikke være nervøs for at 165 udgår foreløbig..

Se her :http://www.need4wheel.dk/"> http://www.need4wheel.dk/ De har stort se alle størrelser - Det skal lige siges at jeg ikke har handlet der, men priserne ser da rimelige ud... Er der nogen der har erfaring med denne leverandør??

Gå ikke op i dæk-størrelse på standard fælgen - det bliver ikke godt!

155SR15 svarer til original dækstørrelsen på T1 fra før 66 (hvis jeg husker korrekt :? )

Brug ikke AGL til en 2 hjuls sporring - du ender med at rattet sidder 30grader fordrejet!!! 8O Det har jeg prøvet!! Jeg prøvede selvfølgelig at få det lavet korrekt - men de sagde bare "jeg skulle have en 4-hjuls sporring" ?????? fedest....NOT

Gør det selv - det bliver bedre og så er du sikker på at rattet sidder hvor det skal! Det gjorde jeg bagefter - og 250.- fattigere....øv
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er enig med Spliff; 165/R15 udgår næppe foreløbig, så det ville jeg ikke bekymre mig om. Dækproducenterne er jo heller ikke dummere end at de producerer det de kan afsætte og selvom 15" ikke er det mest almindelige på nye biler er der stadig mange ældre biler der bruger den størrelse dæk.
Jeg prøvede at finde vinterdæk i 165/R15 sidste år og selvom det krævede lidt telefonaktivitet at finde dem til en rimelig pris kunne det sagtens lade sig gøre.
Jeg har heller ikke de bedste erfaringer med AGL; det virker som om de kun er interesserede i at få bilerne igennem så hurtigt som muligt og lave et minimum af hvad der er nødvendigt. Til gengæld har jeg brugt Frederiksværk Dækcenter, hvor de var superflinke og effektive. Fyren der lavede afbalanceringen og udmålingen havde endda selv kørt Bobbel engang, så der var også tid til en lille sludder under udmålingen. Prisen var så også noget over de 250,- kr. hos AGL, men tilgengæld var det en firehjulsudmåling, alt var 100% OK og rattet sad lige :wink:

Lygtejusteringen burde du selv kunne lave ret nemt - måske ikke lige i garagen, men så på en god jævn vej/parkeringsplads. Jeg mener at lyset skal falde 1%; altså fx. et fald på 10cm. på 10 meters afstand af lygten. En tommestok og en plade/væg som lyset kan ramme burde være nok til det. Så vidt jeg husker skal du have 70 kg. "dødvægt" på bagsædet under højdejusteringen ifølge VW. Indstillingen i vandret plan kan du foretage op ad en god væg, men måske helst med lidt længere afstand end du kan opnå i en alm. garage.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg kan anbefale Superdæk både med hensyn til sporingen og dækkene.
Hvad er der galt med firehjulsudmålingen?
Hvad hjælper det at forenden sporer hvis bagenden kører en halvmeter ude i rabatten?
Hos superdæk koster en firehjulsudmåling 595,- og de har alle gamle vwér i computeren.
Jeg havde min værkstedshåndbog med hvor alt stod i nøjagtig som på deres maskine.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) spliff Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Der er sikkert ikke noget galt med 4 hjuls sporring - pointen er at jeg ikke skal betale over dobbelt så meget for at de skal sætte rattet i den rigtige position!! desuden tror jeg ikke at AGL ville begynde at skrue på bagsvingeren/akslerne for at justerer sporingen bag - og betale for at de bare kigger på det ..nææ, den går ikke med mig. De var bekymrede nok ved at skulle justerer på sporingen foran og hertil skal det siges at ALT var nyt på forbroen.

Common practice så vidt jeg har forstået, er en god målestok eller målebånd til sporingen. Hvis dit bagparti hænger ½ meter ude i vejkanten bør du nok overveje at vende den gearkasse rigtigt! hihi - venligt ment (jeg er klar over at overdrivelse fremmer forståelsen). Hvis man skulle ligge en cm ved siden - tjjaaa, no prob - min VW kommer sjældent over 120km/t - det er jo ikke formel racere vi har med at gøre.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
1 cm. gør en del ved holdbarheden af dine dæk - uanset hastighed.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.