Hej alle i vw venner.
Min bobbel er gået kold!!! Efter jeg ikke har kørt i den i ca. 3 uger er den helt død.
Der er fin gnist, benzin pumpen virker, men den er helt død det er lige som at den slet ikke antænder.
Jeg kan ikke forstå at når jeg har kørt i den lige indtil nu at den så er fuldstendig død.
Jeg håber at der er nogle som har nogle gode råd, for jeg har brug for dem.
Davwid
Hej ikke for at gøre mig klog på det, men prøv at tage strømfordeler dækslet af og se om polerne er iret hvis de er det kan du slibe dem lidt det har før hjælpet mig.
Det kan også være kondens i benzinen prøv evt. med redex
Håber du får den til at køre igen
Mvh Allan
Ir på "polerne" i dækslet betyder ikke noget.
Redex er til at fjerne sod i gamle motorer, måske endda totaktsmotorer.
Kan den køre hvis du hælder en slat benzin direkte i karburatoren samtidig med at du får en hjælper til at starte ?
Hvis den kan det mangler den brændstof, hvis ikke er det tænding.
Gnister den mellem platinerne når du åbner dem med tænding på ?
er dine tændrørshætter tørre og hele ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak Frank. Men jeg syntes jeg har chekket bække dele. Jeg har haft et tændrør ud og det gnister lystigt, Og der kommer benzin op til kab. er der nogen mulighed for at selv om der kommer benzin op til cab. at det ikke kommer videre, jeg har nemlig haft slangen af, og den pumber godt nok benzin der op. Jeg har også prøvet med disel/benzin start ned i luft indsugningen, og det gav ingen reaktion. Kan det have noget med manglende kompration at gøre?? Det var et forslag en af mine venner kome med, men jeg syntes bare at den burdte antænde aligevel.
Davwid
Kompressionen skal være ekstremt dårlig for at den ikke kan starte. Så skal det være fordi dine ventiler er så stramme at de står åbne.
Jeg tror mere på at dine platiner måske kun åbner 0,10mm. i stedet for 0,4mm. Har du renset dem med et stykke tyndt pap med acetone på ? Eller kontaktrens ?
Sammen med at du måske har "druknet" den og så får du ikke dine tændrør til at virke igen når du ikke kan varme dem op. En slags ond cirkel om du vil.
Hvor bor du ?
Det skulle ikke tage mig mere end en halv time.
Ellers så køb fire nye tændrør, nye originale platiner (Bosch), mål kablerne ud ( max 1000 ohm ) Fire nye hætter, 1000 ohm.
Juster ventiler, tag en kompressionsmåling når du har tændrørene ude. Men læg ikke for meget i den på kold motor. Bare der er liv er det godt.
Den skal sku´køre. Bare den ikke har været fuld af vand, så kører sådan én sku´da.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej Frank A.
Nu har jeg været ved at skifte tændrør osv. men har fundet udaf at motor olien er fuld af benzin!!!! Det lugter ivertfald som benzin og olien er helt tynd, så det kan næsten kun være benzin. har du eller andre nogle gode forslag til hvordan der kan være kommet benzin i olien. Så bliver jeg glad.
Venlig hilsen David
Det kan være en defekt benzinpumpe, eller manglende tænding på en eller flere cylindre.
Store mængder benzin plejer at være pumpen der er defekt
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.