Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Knast

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hammer_epr Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Gutter er der nogen som kan fortælle mig hvilken knast er.

på knasten står der følgende tal og bogstaver engle W 110 8 R

og på hjulet står der følgende Replaces 113 109 111 2022


hilsen Hammer
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hmm! den er svær!

jeg vil skyde på at det er en Engle W-110, 284 graders til T1....

Perfekt knast til mindre gademotor eks: 1776 cc......

MVH Ronni
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for det Ronni, kan jeg bruge den til en 1914 eller skal jeg gå på udkik efter en anden ?


hilsen Hammer
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg vil tro at den vil virke fint helt op til 2000 ccm.. max 5500 omd/min..

Med lidt bearbejdede toppe og dobbelt karbs på din 1914 vil den med garanti gøre det OK..

jeg kører med en i min 1776 med 2 x 40 mm weber + 044 toppe... det kører fint...

Ronni
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) LUX231 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg kører med en i min 1776 med 2 x 40 mm weber + 044 toppe... det kører fint...

Hej Ronni.. Kunne du ikke sige mig hvor mange HK din motor yder...?

Mvwh S Larsen.
-------------------------------------------
Livet er for kort til ikke at nyde hver eneste dag.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Man kan ikke tale om at at en knast ikke kan bruges på en stor motor når den kan på en mindre. Med mindre der er tale om en specielt udviklet knast til en helt specielt formål. F.eks. til en klasse med begrænsninger på karburator-antal eller turbo.
Man kan bruge en for vild knast på en for lille motor.
Man kan tale om at en større motor kan tåle en vildere knast uden at miste evnen til at køre med blød hat. Og så hente en større topeffekt.
En 1914 er ikke en stor motor. Med en stor motor mener jeg en med mere slaglængde end 69mm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
LUX231: HK?... Aner det ikke, har ikke fået den målt...

Frank A: Det har du sikkert fuldstændig ret i Frank, men jeg har nu aldrig hørt/læst om én der kørte med stroker-motor og Engle W-110... Men seføli' kan det lade sig gøre..

Ronni :wink:
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nej men det er fordi vi altid tror at det skal være så vildt. Og når man skal købe en knast koster de jo det samme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:a37ed981bf="Fau_Weh_Mann"] jeg har nu aldrig hørt/læst om én der kørte med stroker-motor og Engle W-110... Men seføli' kan det lade sig gøre..

Ronni :wink:[/quote:a37ed981bf]

Det er fordi du læser FOR LIDT !
Det er ikke mere end 4-5 måneder siden der var en arikel i et af de amerikanske blade om en gut der har en 2007 med en W110 knast. Og jeg kender til mindst en strokermotor herhjemme som bruger lignende setup, + en som er under opbygning. Såeh (!)

Reply

You must log in to post.