Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Benzinpumpe

Tags:
No tags yet.

(permalink) Russeren Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej alle
Som jeg tidligere har nævnt på denne liste er jeg ved at bygge en 1200 cc motor i et mc. stel. Til almindelig orientering kan nævnes at jeg indtil videre ikke har kunne finde nogen som kan svejse i en vw blok.
Nu har jeg isteden for fundet et andet stel (og en ny motor da den anden blev ødelagt af div. forsøg på svejsning) som jeg kan ændre lidt således at motoren skulle kunne passe i.
Mine spørgsmål er følgende:
Er der behov for benzin pumpen når tanken sidder over karburatorerne?
Hvilke karburatorer skal bruges (ønsker 2 stk.) ? og er der evt. nogen som har et par til billige penge (funktionsdygtige).
Det skal lige nævnes at det er en 1200 cc med 31 hk fra ca. 76.
Med venlig hilsen
russeren
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Du kan godt bruge 2 std. karburatorer. Eller lav den om til dobbeltportet med topper fra 1302-03 og brug type3 karb.
Jeg mener du i Sverige kan købe en ramme til type1 motor. Rolf kan sikkert huske hvor ?
Hvis du skal svejse i blokken skal du have fat i en der har forbindelse til forsvaret/flyrep.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har engang for mange år siden været med til at udstyre en gaffeltruck
med to type 3 karburatorer, med meget godt reultat. Forklaringen er at en
daværende kollega ombyggede VW motoriseret (1200 cc) gaffeltruck og
vi kunne ikke få plads til org karburator og blæserhus. Vi brugte så karbs
og blæserkøling fra en type 3.
Motoren gik meget fint med type 3 karburatorer, problemet er nok at
finde dem i en brugbar stand. Ellers kan man bruge en Weber ICT 34 mm
vistnok fra en Fiat, Frank ved mere om hvor den stammer fra.

VW motorcyklen blev bygget som et projekt i bilbladet Wheels for en del
år siden. Redaktøren skruede en del selv, men fik hjælp af et chopper
firma som hed Jonson&Johnson. Jeg er ikke sikker på de er "in business"
mere. Cyklen blev bygget af mange Harley Davidson repro dele og holder
en fed stil. Wheels stoppede ikke med dette motorcykel projekt, senere
byggede de en med en Volvo B20 motor. Denne motor blev ombygget til
luftkøling vha VW cylindere og et hjemmelavet topstykke. Cyklen er nu
sat i begrænset produktion med en helt ny aluminiums motor, stadigvæk
med Volvo stumper inden i, under navnet Wiking motorcycles.

Der findes der udover mindst to andre hjemmebyggede svenske VW
motoriserede motorcykler som begge bruger BMW motorcykel gearkasse,
kadantræk og baghjul.
Russerne har jo kopieret en ældre BMW motorcykel i en l sådan grad at
en del dele passer på både orginalen og kopien. Måske det er sådan en du
har som projekt ??

De omtalte motorcykler er alle to hjulede, trehjulere eller trikes er et helt
andet kapitel.....

Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Russeren Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Frank og Rolf
Tak for jeres besvarelser, jeg håber stadig at der skulle være et par brugbare karburatorer der ude som er billigt tilsalg.
I har ikke svaret på spørgsmålet om benzinpumpen. Er den nødvendig eller kan jeg bare sløjfe den når nu benzintanken er over karburatoren.

Med venlig hilsen
russeren
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 21 years siden | | | |
haloy...........
om du kan med sikkerhed tør jeg ikke at sige,............
jeg hade en tank i min grå buggy,
liggende lige over motoren uden benz pumpe, da vi var nede at køre race på holeby flyveplads sidste sommer,
der var ikke nogle problemer så længe at der var godt med benz i tanken.....
men da den var nede på omkring de 6-7L begyndte det at knibe med at
føde den ene kabs, når der bare blev lukket bare lidt op for maskinen........
den kunne simplt hen ikke nå at føde begge kabs på samme tid...........
men det var jo osse en motor med lidt fler krummer i en denne.........
mvh leo-pol
(permalink) Rolf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg kan ikke finde det nummer af Wheels hvor de kigger på motoren
så jeg kan ikke síge hvad svenskerne gjorde. Men jeg tror du skal have
en benzinpumpe fordi bilkarburatorers svømmer og til hørende nåleventil
er designet til et tryk på ca 0,2-0,3 bar. Hvis tanken er 50 cm over motoren
vil det give et væsketryk på ca 0,05, ikke meget.....

Spændende projekt, fortæl endelig mere ved lejlighed 8)

Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.