Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kaburator problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) flexer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
--------------------------------------------------------------------------------

jeg har lige sat en 1600ccm kab...på min 1302 der ligger en 1300ccm motor bygget om til 1600ccm og jeg kan ikke få den til at køre ordenlig er det benzin pumpen der ikke gir nok når nu det er en 1300ccm motor eller hvad kan det være jeg har kontroleret akselerasions pumpen og der er ikke noget at komme efter vil det hjælpe at sætte en elektrisk pumpe på eller er det spild af penge det skal lige nævnes det er en 34 pit 3
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg
(permalink) Rolf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Din orginale benzinpumpe er fin nok, men kan selvfølgelig være defekt.
Lidt spørgsmål inden vi kan hjælpe:
Kørte motoren fint med den gamle karburator??
Har du stillen på tomgangs dysen og blandningsdysen??
Har du chekket at der ingen lækager er i gummipakningerne på indsugningen ??
Hvad med tændningtidspunkt, kamvinkel, vakuumslanger??

Det skal lige siges at en 34 PICT er en rigtig djævel og kan være
svær at have med at gøre. Mange gange skiftes den til en 1300 cc
karburator, 31 PICT og så er mange problemer løst.

Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hello
jeg skal lige høre: hvad mener i med kamvinkel ?

hej fra Ronnie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Kamvinklen er en anden og mere nøjagtig måde at måle platinindstilling på end med et søgerblad.
Man måler rent faktisk lukketiden i grader. Den er mere interessant end åbningen. Fordi det er mens platinerne er lukkede at tændspole og kondensator gør sig klar til den næste gnist.
Fabrikken siger 44-52 grader jeg foretrækker 47-49 grader.
Det måles med et instrument der hedder, hold nu fast, en kamvinkelmåler og forbindes på samme måde som en omdr.-tæller. Der findes mange udmærkede på markedet til små penge. F.eks. Biltema.
Køb et det også kan måle kiloohm, så man kan måle sine tændkabler igennem. Uundværligt bare man skal lave lidt seriøs fejlfinding.
Man måler med motoren igang. Hvis kamvinklen er for stor, er afstanden for lille og omvendt. Jeg bruger aldrig søgerblad. Jeg sætter platiner i på øjemål og chekker med instrumentet bagefter. Det brugte vi da jeg var i lære og det kostede sodavand hvis den ikke lå indenfor tolerancen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) flexer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
den kørte godt med den gamle 1300 kab.. og gør det stadig efter jeg har sat den på igen du siger vacomslanger er der flere der skal på jeg har kun en og det er den fra strømfordelleren jeg har stillet lidt på luft og tomgangsdyse og det hjalp ikke jeg kunne få den til at gå i "tomgang" 2000omd... men det hjalp ikke at skruge på verken det ene eller andet jeg rørte over hovdet ikke tændningen da jeg ikke viste at det kunne have noget at sige
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg

Reply

You must log in to post.