Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med tankmåler.......

Tags:
No tags yet.

(permalink) Juhl Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej
Jeg har et problem med min tankmåler i min type 1 1300 fra 1970.
Problemet er at hvis tankmåleren er sat til viser den for meget, ca. en halv tank
Hvis tanken er fuld er der så stort udslag at måleren brænder af, og hvis tanken kun er halvfuld viser den ca. fuld tank.
Er der nogle der ved hvad det skyldes og hvordan jeg afhjælper problemet ?

VWhilsen

Per Juhl
(permalink) BRB Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:e396ac1980="Juhl"]Hej
Jeg har et problem med min tankmåler i min type 1 1300 fra 1970.
Problemet er at hvis tankmåleren er sat til viser den for meget, ca. en halv tank
Hvis tanken er fuld er der så stort udslag at måleren brænder af, og hvis tanken kun er halvfuld viser den ca. fuld tank.
Er der nogle der ved hvad det skyldes og hvordan jeg afhjælper problemet ?

VWhilsen

Per Juhl[/quote:e396ac1980]

Der plejer at være en modstand bag på spedometret, prøv at skifte den.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er ikke en modstand. Det hedder en konstantholder. Den sørger for at tankmåleren ikke reagerer på om dynamoen lader lidt ( i tomgang ) eller meget ( ud ad vejen )
Ja det er tit den det er galt med.
Og lige så tit de to store messingmøtrikker bag på speedometeret ved tankmåleren der er løse. De er vist nok 9mm !!
Jeg ved ikke om konstantholderen findes ny mere, men de passer også fra de nyere helt op i 80´erne. De nye er gode. Der sidder bare en pinolpære indeni. Så, jo det kan godt være at det er en modstand. Men de gamle er en bimetalfjeder der sidder og vipper hele tiden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har også et problem med min tankmåler og har prøvet at skifte til en anden uden det hjalp. Også den "modstand" har jeg skiftet.
Den vil kun vise ca halv tank selv når den lige er fyldt helt op.
Når jeg starter motoren går der nogle sekunder inden tankmåleren reagere. Den kommer pludselig i et meget hurtigt ryk. Men kun op på halv fuld.
Kan det være selve måleren nede i tanken?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja
Prøv at holde ledningen ude på tanken til stel. Så skal den vise fuld tank.
Du må ikke sætte den fast. Bare lige prøve om det virker.

Jeg har også oplevet at når bilen er nymalet, at der simpelthen ikke er stel til tanken.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.