Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indsprøjnings erfaring søges

Tags:
No tags yet.

(permalink) splitbus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er der nogen som helst ide i at forsøge at montere et indsprøjningssystem fra en 2.0 T4 motor på en 1914 T1 ?

Jeg har set på et komplet system til 1500 dkr er det for dyrt ? Er der nogen der har noget billigere til salg.

Hvad vil det evt. gi' i økonomi og HK ?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis systemet er det med elektrisk luftmængdemåler, kan det vel nok bruges. Det må ikke være det gamle type 4 system fra 1971-73.
Det nyere bruges jo også på bl.a. Opel og er vist meget omgængeligt.
Jeg tror "Farmer" har lidt erfaring. Men ellers har de fleste tunings-værksteder med rullefelt vel rodet med den type. De sidder på Opel Manta/Ascona/Kadett GTI/GTE og hvad de nu hedder.
Det tåler nok ikke ret meget overlap på knasten. Men vil nok give en bedre økonomi end to dobbelte Weber. Måske.
Effekten begrænses jo så også. Du vil vel kunne hente 100 HK fra 1,9L.
Men hvis du får det til at køre. Vil det være 100 stærke heste til dagligt brug.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) splitbus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har lige tjekket Den Blå Avis...:-)

Der er en Opel Kadett GSI 1.8 komplet indsprøjtning der har kørt omkring 180.000 km for 500,-
Han havde også en Opel Kadett GSI 2.0 der har kørt ca 120.000, ville den være at foretrække ?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jah, jeg burde have mere erfaring end tilfældet er p.t. Idet jeg har to systemer igang.
Grundlæggende er der lige nu lidt små problemer med at få det hele til at sidde rigtigt - sådan at det osse virker.

Til en mindre motor vil jeg vælge den fra 1,8éren.Til en stor motor fra 2,0 eren.
Men om en 5-6 uger ved jeg en frygtelig mase mere, og kan give dig en mere nøjagtig fremgangsmåde.
Men det kan komme til at virke godt, det er sikkert. Nu er jeg jo som nævnt ikke færdig med min udgave, så jeg har heller ikke haft den på felt endnu, så ydelsen/momentet er lidt flydende lige nu. Jeg skal osse lige lære hvilke knaster der virker og hvilke man helst skal gå udenom.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) splitbus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Farmer : Skriver du her i forummet om dine erfaringer, når du nu engang når så langt ?

Du må også meget gerne skrive til lc@splitbus.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg skal nok give lyd når det virker.
Floyden og jeg, samt en som vi ikke snakker om, (han kører Saab) har planer om at fabrikere nogle "kits" sådan at de værste faldgruber og problemer kan elimineres. Og brugeren kan så selv bestemme om det skal være et grundkit, eller det skal være et komplet system.
Sådan som det ser ud lige nu, bliver det nogenlunde samme pris som et sæt gode brugte karbs incls speedertræk osv.
Men det der med at det kun kan bruges sammen med knaster der ikke har noget videre overlap, kan jeg allerede nu tilbagevise. Men det ser ud som om der er en grænse v. 250 - 252 gr. @ 0,50" det har en af mine engelske venner erfaret. Han prøvede at gå op til 268 gr. @ 0,50. Så mistede han seriøst bundtræk, og vandt kun 5 hk. på en 2,0 T4. 1/4 m. tiden var ens (!)
En konventionel Engle W110 synes at være ret omgængelig, men jeg tror på længere sigt at et af mine foretrukne valg vil være en WEB 218 eller 118 på 110 gr. lobecenter. Men det er fremtid. Lad os nu lige få det ud at køre.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) splitbus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har lige investeret i et komplet Kadett 2.0 GSI indsprøjtningsystem, så jeg ser virkelig frem til dine erfaringer.

Hvilken type manifold har du tilpasset anlægget ?

Hvad kommer kit'sene til at bestå af (Grund / Komplet) ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er der noget nyt i indsprøjtnings føljetonen ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa..

Det har stået lidt stille med indsprøjtningsmotore, p.ga. stor travlhed i motortunings afdelingen. men først i næste måned kommer der papir på om det du'er .....der skal vi på rullefelt.

Så snart der er nyt sætter jeg det på vwnettet med det samme

Med venlig hilsen

Floyd Clymer deep undercover som Cliff Bak

Reply

You must log in to post.