Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udmåling af styretøjet, camber,

Tags:
No tags yet.

(permalink) Pharma Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har nu studeret styretøjet på min 03
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det du selv kan gøre er at smøre alt hvad der skal kunne justeres. Og så huske at sige til ham der skal spore den at han ikke kan bruge rattet som midterstilling. Fordi du har haft det hele skilt ad.
Du kan godt sætte boltene i de nederste huller og få mere negativ camber foran hvis du vil det.
Tal med sporemanden om det. Sådan at han kan indstille toe i forhold til den nye camber.
Læs bøger om emnet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Pharma Member
Skrev for 21 years siden | | | |
TAK for svaret, Frank!

Jeg har studeret lidt siden sidst (læst maaange bøger :oops: ) og ville egentlig høre, om følgende påstande med hensyn til indstilling af camber er rigtige (gældende for forenden):

Negativ camber: Lavere tyngdepunkt, bedre vejgreb i sving, hurtigere styring.

Positiv camber: Højere tyngdepunkt, øget stabilitet, dårligere vejgreb i sving.

Nu er det ikke ligefrem en racer, jeg er ved at bygge, så jeg er sådan set mest interesseret i en indstilling som den originale. Kan jeg gå ud fra, at den
(permalink) Germanlook Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej!

For at bevare samme styrtøjs geometri ved forskellige belastninger og ved indfjedring (kaldes: Bump steer), bør bærearme og styrestænger så vidt muligt være parallelle - altså bør du vælge det hul hvor de er mest muligt parallelle. Nogle drager fordel af at spidsningen (toe in) stiger ved belastning, og derved giver større stabilitet. Negativ camber giver mere bid i sving, men mindre ved ligeud-kørsel. Caster kan være med til at at give 'variabel camber' så man både har stabilitet når man drejer og kører ligeud.

Men alt dette er teori - det bedste er at lytte til folk der har skruet sig frem til 'det bedste setup'. Fabriks-opsætningen burde være ret optimal (et godt kompromis) til gadekørsel, men er bilen sænket, er det usikkert om den holder.

M.v.h. - Thomas
(permalink) Pharma Member
Skrev for 21 years siden | | | |
TAK for dit bidrag Thomas...

Som du selv skriver, er der en del teori bag de forskellige indstillinger, så jeg havde egentlig håbet, at der var andre med praktisk erfaring, der kunne hjælpe med et par råd :cry:
Jeg regner med, at "øverste" indstilling er mest original, og da bilen ikke er sænket, bør det være den mest ideele indstiling... Hope so 8)

Reply

You must log in to post.