Min Type 1 med 1300 cc std motor starter normalt første gang, men når den har stået ude i regnvejr, er den meget svær at starte og vil ikke rigtig komme igang. Den kører kun 2-3 cylindre i begyndelsen.
Hvad sker der ? og hvor skal jeg søge ??
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
strømfordeller og kabler ville nok være en god ide er typisk orsag til tændnings problemer
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg
ja det vil jeg gerne støtte op omkring.....for et mindre beløb kan du udskifte alle tændingsdelene og kablerne og det kan 99% sikkert løse dine problemer. En gang prontospray en også godt såfremt du ikke vil udskifte hele dynen....
hendrixxx
[quote:080c5ce78a="OrangeBug"]Min Type 1 med 1300 cc std motor starter normalt første gang, men når den har stået ude i regnvejr, er den meget svær at starte og vil ikke rigtig komme igang. Den kører kun 2-3 cylindre i begyndelsen.
Hvad sker der ? og hvor skal jeg søge ??[/quote:080c5ce78a]
Ja nu er der gået helt pis i den. Den ville knapt nok starte i morges og da jeg kørte hjem fra arbejde, gik den i stå midt på Lillebæltsbroen. Behøver jeg at sige at der p.t. er vejarbejde med indsnævrede spor og at der lå en kleppert af en lastbil bag mig. Jeg fik den igang igen og efter flere stop fik jeg den lirket hjem.
Piskaret !!!
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Prøv at tjekke de ting der står ovenfor med tændingssystemet (indstilling, slidte/defekte dele osv.). Hvis det er iorden og karburator og ventiler ellers også er indstillet korrekt og fungerer, skulle du måske tage et kig på dynamoen. Hvis den ikke lader nok eller hvis relæet er defekt kan det sagtens være en del af forklaringen.
[quote:5d9049ffa9="OrangeBug"]Piskaret !!![/quote:5d9049ffa9]
Det er altså også lidt lige som at klatre op af en træ-stige der siger "Gori".
Til at starte med, så sørg for at der er tørt og rent i forbindelse med tændings-systemet.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
[quote:9425d8b4d1="jacob"][quote:9425d8b4d1="OrangeBug"]Piskaret !!![/quote:9425d8b4d1]
Det er altså også lidt lige som at klatre op af en træ-stige der siger "Gori".
Til at starte med, så sørg for at der er tørt og rent i forbindelse med tændings-systemet.[/quote:9425d8b4d1]
Den bliver faktisk passet og plejet efter bedste evne (hvilket ikke altid er nok). Jeg har tjekket alt muligt flere gange og tørret og "prontoet" overalt. I aftes skiftede jeg tændspolen, hvorefter jeg kørte en længere prøvetur uden problemer.
I morges var der lidt problemer med starte igen, men den kom igang igen, hvorfor jeg fortrøstningsfuld kørte på arbejde i den. Det gik fint indtil den gik i stå i det mest trafikerede kryds i Kolding - lige midt i morgenmyldretiden (så kunne man fristes til at sige PISKARET en gang til, men det gør jeg ikke).
En en halv times venten, hvor det føltes som om at det halve af Danmarks bilpark passerede forbi, kom den venlige Falckmand og fik mig skubbet væk fra krydset. Han fandt efter lidt søgen ud af at knikseren ikke så for godt ud og efter lidt filen og justeren fik han mig i gang igen og jeg kunne fortsætte på arbejde. Hjemturen gik uden problemer og den snurrer fint igen.
Jeg havde ikke tænkt på at se nærmere på knikseren, da bilen ellers gik som en symaskine, også i tomgang. Men man bliver altid klogere!!
Moralen til alle unge mennesker må være: Glem alt om Gymnasium og Handelsskole - BLIV MEKANIKER I STEDET, S
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
øøhhh nååå øhø KNIKSEREN....klart nok :?:
"Knikseren" er jysk og betyder det samme som "platiner"
Begge ord er lige åndssvage og hentyder til kontaktsættet i strømfordeleren.
-------------------------------------------
Godt Rune!
Men jeg ville til enhver foretrække platiner frem for knikseren. Jeg har en gang fået for meget knikser og efter det kan jeg bare ikke klare ordet mere. Det samme sker når folk siger fordelerdåse istedet for strømfordeler og statorplade istedet for ankerplade............
Men sådan kan det jo gå. Anyway, hvis dine platiner er færdige er der ikke noget at sige til at bilen både starter og kører ringe!
Ude igen,
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo