Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 21 panel sælges....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, nu skal vi fanme videre med Doka projektet, så derfor er Panelvan'en nu til salg...

Men det er sgu ikke med god vilje...

Bilen er fra 1979, og den er lidt special hvad det angår, da det er den sidste årgang inden den nye model kom.

Bilen er en gammel gartnervogn, og stod ved et opvarmet fyr, indtil ham jeg købte den af fandt den. Og derfor er det meste af bilens maling det originale, og den havde gået ca. 79000km. da jeg fik den.
Men det er ikke den originale motor der sidder i den.

Motor fik jeg fra en ophugger bus, og efter service papir fra bilen havde denne motor kun gået omkring 25000km. ( mexico motor ) men jeg så monteret dobbelt Weber på den, og det har bestemt ikke gjort det ringere... Den kører pisse godt.

Bilen er sænket 200mm, med en justerbar forbro, 17" audi tt fælge, og 4 nye dæk og dette gør at den ligger kanon godt på vejen...

I kabinen er der også lidt gejl i forhold til original. Kabine er sort, med forstøbt førersæde, og det er ret fedt da man før havde tendens til at glide ud af sædet i skarpe sving. udover det sidder der en 911 omdrejnings tæller omkodet til 4 cylinder... Og til have styr på gearene har jeg købt en Gene Berg gearstang, som fungere super... Ud over det sidder der en benzinfyr med timer...

Det er minimum af pladearbejde der er lavet i den, den har fået nye knæstykker, og et stykke bagskærm, og et par småhuller i bunden... Men jeg har så fået textyl behandlet den efterfølgende...

Ja, det var sgu noget af en gang tekst, men jeg syntes det skulle med...

[size=18:e779a064ed]Prisen er 49000kr. eller et særiøst bud. [/size:e779a064ed]

Den kan blive billigere, hvis jeg piller nogle af tingene af den, da det kan bruges i Doka'en...

Ring, skriv en mail, eller skriv noget her hvid det skulle have nogen interesse....
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Flere billeder
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige et sidst...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
4ooookr. uden gearstang ( med standard) uden kabine ( original kommer i ) og uden benzinfyr!!!
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan den sænkes yderligere, eller er det max?

Har du billeder af "varerummet", altså bagi?
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey

Ja, den kan sænkes mere, det vil faktisk sige 70mm mere for og bag.

Men det kræver kortere støddæmpere, da den kan gå i bund, ved hårde bump. Men ja, den kan lade sig gøre...

Et billede af varerummet
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mig og maskinaben havde en lørdag eftermiddag, hvor vi ikke viste hvad vi skal lave... Pickup'en er til maler, så vi prøvede at se hvor meget Panelvan'en kunne sænkes...

Resultatet var 230mm, så kunne den ikke mere uden det blev kriminelt.
Vi satte udover det justerbar spax på, og det har bestemt ikke gjort det ringere... Med to personer i bilen er vi oppe på 260mm

Bagi giver det problemer, hvis den skal sænkes mere, da trækakselerne ville gå op og rører vangerne. Så den blev ikke sænket mere bagi...

Men her er resultatet.

[u:e3da57c1a1]Ps. Denne test blev lavet for at se hvor meget de forbro'er vi laver kan justeres!!! [/u:e3da57c1a1]
[b:e3da57c1a1]
Prisen er nu 48000kr.[/b:e3da57c1a1]
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[b:6c9e644d8e]PRIS 48000kr.[/b:6c9e644d8e]
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Pris uden sort kabine, benzinfyr, gearstang, og weber...

Dvs. med original brun kabine, original gearstang og med standard karburator...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Som kan nok har set på min salgsside er 1600 motor'en solgt...

Så der kommer en Type 4 motor i, som skulle have omkring de 100hk.

Prisen er nu 49000kr.

Hvis bilen ikke bliver solgt i år, for en realistisk pris, beholder jeg sgu den...

Den bliver nemlig billigere at eje næste år, da den kommer over på den billigere forsikring...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Søren

Vil du have en golf 1,1 fra 79`i byt? hvordan og hvorledes med syn?
Kan den synes igen som den står? tænker på motor osv.

Morten
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej, helst ikke noget i bytte... Er blevet spurgt før...

Jeg skal vist lige have opdateret min salgside... Motor er nu færdig, men har kostet en del flere penge end jeg først lige havde regnet med. Men den er kommet i, og kører bare derud af.

Så prisen er nu [b:76d240d1f9]55000kr.[/b:76d240d1f9]

eller med en standard 1600 motor 45000kr.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com

Reply

You must log in to post.