Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål vedr. syn

Tags:
No tags yet.

(permalink) Russeren Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Alle
Jeg har indtrykket af at der er nogen på listen som ved en del om syn.
Mit spørgsmål er følgende. Jeg har som tidligere nævnt her på listen et projekt igang vedr. isætning af en vw 1200 motor i et mc stel. (lidt uden for jeres område men trods alt en vw motor)
Først prøvede jeg med at lave om på motoren således at stellet ikke skulle røres. Det kunne ikke lade sig gøre, da der ikke var nogen som kunne svejse på en sådanne.
Nu har jeg isteden for lavet stellet om således at det passer til motoren. Jeg har sænket den foreste del af stellet 7 cm og forlænget stellet ca. 10 cm. De steder hvor stellet er ændret er det forstærket med masivt jern indvendigt i mindst 5 cm på begge sider af svejsningerne.
Kan en sådanne konstruktion synes i dk? og hvordan gør jeg?
Svar og gode ideer modtages med kyshånd.

Jeg skal prøve om jeg kan lægge et billede ind imorgen.

Russeren
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Umiddelbart tror jeg, at du skal prøve at søge noget erfaring i mc-verdenen med det her spørgsmål. Harley, BSA og Triumph er nok nogle af de maskiner der bliver bygget om oftest, så mon ikke der vil være nogle mennesker i det miljø der har været i samme situation som dig?
Mit bedste bud er, at du sikkert godt kan få ombygningen synet, men at det vil koste dig en del dokumentation af at de ændringer du har lavet er forsvarligt udført, af at stellet (afhængigt af hvilken maskine du har taget det fra) stadig er stærkt nok til at bære en motor, der er lidt tungere end en alm. mc-motor, og af at køreegenskaberne ikke er væsentligt forringet osv. osv. Der er helt sikkert nogle regler for hvordan den slags ombygninger må laves, så om ikke andet kan du da kontakte dit lokale motorkontor og høre om ikke de kan hjælpe dig.
Der eksisterede vist en brasiliansk motorcykel med VW-motor engang (såvidt jeg husker hed den "Amazonas" eller noget i den dur) men jeg tvivler på at den nogenside er blevet typegodkendt her i landet. Tilgengæld var den både stor, tung, klodset og grim :wink:

Nå, måske ved Frank noget mere, men ellers ville jeg prøve med motorkontoret og de lokale mc-klubber i første omgang.
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Fandt lige den her side; men du skal nok ikke bruge designet som inspiration :lol:

http://amazonas.50megs.com/index.html
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Med hensyn til svejsninger i stel. Så lav det så det ikke kan ses. Hvis man ikke spørger får man ikke nej.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.