Hej
Jeg har en transporter fra 1980 (typ25a - faktisk er den fra 6/1979 med prod-nr. 9328) med en luftkølet 2L benzin (indspr.) motor som har rundet de 210.000km og efterhånden er blevet ganske olietørstig (1L/500km). Motoren drypper ikke olie (er dog svedig) og kører godt - så jeg formoder at den forbrænder olien. Da jeg har brug for plads i kabinen til andet end ekstra oliedunke (slugte 12L europa rundt i sommers!) vil jeg høre om der skulle være en blandt publikum som har erfaring med renovering af en sådan motor. Da jeg ikke har plads/tid til selv at stå for operationen tænkte jeg om det kan betale sig at få motoren renoveret proff. eller om jeg skal investere i en renoveret motor? Og så lige: hvor kan man få renoveret sin motor / få ilagt en renoveret og hvor mange knaster kosteren?
Hilsen
Jesper
Jeg har en transporter fra 1980 (typ25a - faktisk er den fra 6/1979 med prod-nr. 9328) med en luftkølet 2L benzin (indspr.) motor som har rundet de 210.000km og efterhånden er blevet ganske olietørstig (1L/500km). Motoren drypper ikke olie (er dog svedig) og kører godt - så jeg formoder at den forbrænder olien. Da jeg har brug for plads i kabinen til andet end ekstra oliedunke (slugte 12L europa rundt i sommers!) vil jeg høre om der skulle være en blandt publikum som har erfaring med renovering af en sådan motor. Da jeg ikke har plads/tid til selv at stå for operationen tænkte jeg om det kan betale sig at få motoren renoveret proff. eller om jeg skal investere i en renoveret motor? Og så lige: hvor kan man få renoveret sin motor / få ilagt en renoveret og hvor mange knaster kosteren?
Hilsen
Jesper