Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor problemer type 3...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lollepop_Racing Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej alle...
Jeg har et problem med min type 3 motor, den køre perfekt i tomgang og op til 110 km/t. Der er ingen problemer hvis man kører alm på landevejen. Men når den bliver varm, og man kører over 110km/t virker som om at der bliver blokeret for benzintiførslen, og den vil slet ikke tage gas. Derefter taber den fart ned til et sted mellem 60-80 km/t, før den reagerer på gassen igen.

Jeg har snart prøvet alt :evil: :
*Skilt kaburatorerne, og renset dem igennem. Incl. slanger.
*Tjecket rørene fra tanken til kaburatoren, ved at sætte en dunk benzin med slange direkte på benzinpumpen.
*Byttet benzinpumpen til en elektrisk.
*Skiftet strømfordeleren. Incl. platiner.
*Den er instillet så den spinder som en mis, ALTS
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Jamen man må jo ikke køre mere end 110..... :D

Er det en originalmotor, eller er der gejlet lidt..?
Hvis det er originalkarburatorerne, så husk at de SKAL køre enten med den originale luftfilterkasse, eller med tragte. Type 3 karbs'ne lægger en "tåge" af benzin nogle cm over selve karburatorerne, som den altså skal bruge.
Om det kan have noget at sige over 110, er svært at sige...
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Lollepop_Racing Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Anders...
Det gå jo hurtigt her på landet... 8) Men det er en original 1600 motor standart,med org.luftfilterkasse,så jeg tror ikke det har noget med karboriderne at gøre...men ellers tak for tippet,men vis du kommer i tange om noget andet må du meget gerne skrive igen... Jeg er ved at blive sin...sy :oops:
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis den laver samme nummer når den suger fra en dunk, så tror jeg du skal prøve at rense dine nålevetiler . Det kunne tyde på at der for lidt gennemgang i dem. Ellers undersøg all e strømførende ledninger GRUNDIGT ! Det kunne osse være en ledning der er lige på grænsen til at knække der forårsager sådanne hændelser.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Lollepop_Racing Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Farmer.. Det lyder spæende,når du skriver nåleventiler,mener du så de dyser som sider på siden af karboriderne..?? for dem har jeg blæst med komprasoren,de har nemlig lavet problemer før,men kabler har jeg vist ikke tjeket.prøver lige at tjeke det...på forhånd tak :)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nej. Nåleventilerne er dem der sidder inde i svømmerhuset og er kblet sammen med svømmeren. Når svømmeren synker pga forbrug, åbner nåleventilen for brændstoffet indtil svømmeren aktiverer ventilen igen nå svømmerhuset er fuldt. Hvis der så er kommet noget skidt ind fra slangesiden kan det reducere tilgangen kraftigt, således at den godt kan lukke nok juice ind så længe du kører tempereret, men når den skal til at arbejde går det galt. Så tømmer den svømmerhusene for brændstof og derfor går der så lige lidt tid inden den vil køre igen. (Hvis det er der problemet ligger)
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.