Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  oliepumpe

Tags:
No tags yet.

(permalink) Matias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg sidder med en oliepumpe jeg engang har købt - altså helt ny - det er en 26 mm Schadek oliepumpe der ifølge kassen skulle passe på 13,15,16,19 og 2100cc - men det ser det altså ikke lige ud til at den gør.
Når jeg vil montere den på en motorblok med motornummer H - altså en 1500 - er den for stor, og når ligesom ikke langt nok ind i hullet.
Er det menningen man skal have en slags mellem flange eller hva ?
Eller passer den bare ikke ?

Matias
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Tja, det er lidt svært at sige.. Kan du sætte et billede på, måske..?
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er højst sansynligt fordi du har en pumpe der er beregnet til en motor/knast fra 8/70 >. Så går "næsen" på pumpen ikke fri af takthjulet.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Du burde kunne bruge den ved at slibe lidt af bagsiden af huset til den går fri af knasthjulet. Det er lettest at tilpasse i en motor der er skilt ad.
Derefter skal du presse den aksel der går ind i knasten længere ind i tandhjulet så den ikke stikker så langt ind mod knasten. Det der så kommer til at stikke ud af tandhjulet, mod endedækslet, sliber man så væk. Det lettest at presse akslen lidt for langt igennem, slibe, og så presse den tilbage igen så man ikke kommer til at slibe i tandhjulet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.