Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Blinklysrelæ og centrallåssystem

Tags:
No tags yet.

(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa...

Jeg besluttede mig at pimpe min bil op med noget centrallås.

Det virker også fint, men nu vil jeg så lige ha tilsluttet blinklys-aktiveringsledningen.

Der går en leder fra the black box - centrallåskassen. Og der er målt 12v mellem den leder og stel. Så ud fra det må man vel konkludere at lederen er rimelig positiv.

Nu skal den vel så styrer blinklysrelæet. Men jeg syntes at ha fundet frem til at blinklysrelæet sidder i ratstammen. Da jeg ikke helt har dekrypteret haynes-diagrammet endnu kan det derfor være skrupt forkert.... og så lydder det også rimelig ulogisk at placere det der.

Så 1. spørgsmål: Hvor er blinklysrelæet henne? Evt. billedligt eksempel ønskes!

Det jeg syntes at have fundet frem til er, at der går 2 ledere fra blinklysene. den ene går til sikringsboksen og den anden forsvinder ind i ratstammen - hvorpå der er to indgange, en til hver sides blinklys. Derfra går der en leder til nødblinklysrelæet. Det er ud fra et diagram det er udledt og det kan være læst forkert.

Jeg er lidt rundt på gulvet PT. da jeg også bakser med noget kompleks tal-logik på DTU så jeg har brug for lidt hjælp da min hjerne PT er overbelastet!

Derfor 2. spørgsmål: Hvor skal den positive leder fra centrallåskassen tilsluttes?

/Den desperate Partyman
(permalink) Matthias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har ikke rodet med centrallås før, men eftersom du ikke har el-diagram så er der nogen her :

http://www.vintagebus.com/wiring/

de grønne prikker er billederne.....
-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hmmm....ok.

Jeg skal (vist nok) ha "aktiveret" haveri-relæet eller det normale. Men hvilken forbindelse til relæet er den "aktiverende"? Der er på min bil 3 ledere i relæet, hvis (forholdsvis tyk kabel), blå og brun.

Den hvide går fra havari-kontakten, men er det mon den der trækker strømmen til blinklyset? Centralsystemet kan jo naturligvis ikke stå for den strøm lamperne skal bruge, kun give signal om at de skal bruges.

/Partyman
(permalink) Volle Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa!
Jeg har efterhånden monteret et par centrallåsestyringer...dog aldrig på en bobbel....men....

Jeg ville tage en prøvelampe og så måle på ledningerne der løber i ratstammen, altså fra blinklyskontakten. Når du så har fundet dem (evt kan du også brug havariblikkontakten) forbinder du ledningerne der; sørg selvfølgelig for at de har samme impuls...

De positive ledning fra boksen....er det ikke til centrallåsen? Den skal jo forbindes med 2 ledninger, den ene er der + på den anden - og de vendes så når du henholdsvis åbner eller lukker...

Håber du kan bruge det til noget... :D
Mvh Ole...
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jaok.... idden med en prøvelampe er nok løsningen. Jeg kan heller ikke forestille mig andet end at de relæer der sidder må ha en form for svagstrømsaktivering.... og derfor må det være muligt at sætte det til.

Og korrekt, selve låsene har både + & -.... styrelåsen har 5 eller 6 ledere så den i tilfælde af manuel oplåsning kan åbne slave motoren samtidig, men til indikation er der kun en leder ud af boksen.

Jeg gør sikkert et større problem ud af hvad det egenligt er, men jeg har det hårdt for tiden idet jeg er igang med turbo mat a på DTU :o(

men jeg ka lige vende tilbage i weekenden når jeg har planlagt at rode med det, sammen med en ven.

og så vil jeg gerne benytte lejligheden til at takke for al den lækre respons!

/Partyman
(permalink) Volle Member
Skrev for 21 years siden | | | |
God idé! Prøv at lægge det lidt på hylden, så kan det være at det er simpelt og indlysende når du kigger på det igen!
Da jeg monterede fjernbetjent alarm, startspærre, og bagagerumsåbner på min Granada var jeg ved at blive sindsyg da det ikke virkede! Så jeg lod det være og så en dag kom løsningen, så nogle gange kan man godt stirre sig blind på sådan noget, især det med strøm!
Mvh Ole...
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hehe.... du har så evigt ret min ven!

Jeg lod det ligge (til fordel for en 4 timers mat A-dag på DTU), og da jeg kom hjem og mig og min ven tog et kig på diagrammerne en gang mere, var det hele ret indlysende faktisk.

Jeg har ikke lige fundet den rette leder, men jeg var ret så grumt på vildspor til at starte med - det er jeg ikke mere, men der skal lige instrumentbrædt og batteri i før jeg vil rode med blinklys-funktionen... den er jo ikke så vigtig igen og selve centrallås systemet fungere som den står derude :) såååeh

/Partyman
(permalink) Volle Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Der kan du bare se! :D

Jeg skal i gang med at pille min kværn ud....oliespild..!!
Mvh Ole...
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg havde det med den gamle motor...

det er noget lort!

men held og lykke!

/partyman

Reply

You must log in to post.