Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til at dyse karburider.....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dahl Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hey
-------------------------------------------
doddern@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Kunne den køre med 155 og 50 ?
At dine tændrør er sorte kan du ikke bruge til noget. Jo efter en en god tur med 3/4 til fuld gas og ingen tomgang før du tager rørene op. Glem det.
Få den ud at køre og sørg for at du har styr på tændingen. Så er næste stop rullefeltet, for at få svar på dit spørgsmål.
Giver dine accelerationspumper noget ?
Dysningen er ikke så følsom
Du har vel ikke samlet dem forkert ?
Jeg har set at en der havde vendt den ene hjælpeventuri forkert.
En anden havde ikke skruet emulsionsrøret rigtigt i bund. Så tager den jo benzin uden om hoveddysen.
I begge tilfælde opførte motoren sig helt tosset selv om det kun var på den ene.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dahl Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Den fik en "god" tur inden at jeg kiggede på rørene...
Med 155 og 50 kørte den nogenlund, der var tøven ved 2500-3000 omdr...som ses typisk ved for lidt eller for meget benzin. Også gik den en smulle ujævnt højt oppe i omdr.

Tændingen fungere vist fint...7,5 grader BTDC i tomgang......ca. 30 grader BTDC ved ca. 3000 rpm. kamvinkel ok....tændrør nye...tændkabler målt og tjekket. Jeg tror ikke at tændingen fejler noget

Accelerationspumperne virker og de er ikke samlet forkert...

Det vil da være en hjælp at komme tættere på de rigtige dyser inden turen i rullefeltet

Er der iøvrigt en slags "grund justering" af justerskruerne på IDF'er.....jeg tænker på at skrue i bund...også skrue X-antal omgange ud

/kasper
-------------------------------------------
doddern@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja når du har justeret tomgang, skruer du blandeskruerne ind, en af gangen, til motoren viser tegn på at den ikke kan lide det. Og så ud igen til den ånder lettet op. Fuldstændigt som på alle andre karburatorer.
Hvis din tomgang herefter bliver hurtigere skal du så indstille den igen. Husk at tage den ene speedertrækstang af ved justering.
Hvis de skal 3-3,5 omgange ud er dine tomgangsdyser nok for små.
Det er heller ikke tomgangsjustering der gør det her.
Læs mine indlæg under FAQ.
Jeg tror ikke dit problem ligger i forkerte dyser når den kører så dårligt som du skriver.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dahl Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jag har læst dine indlæg under FAQ....udenmærket hjælp....
Jeg justerer karburatorene på samme måde som du skriver.
Jeg var bare lidt i tvivl om "grundjustering" på disse IDfer....
Men så fandt jeg denne her:
http://www.webercarburetors.com/ppw/html/tech/idf_adjustment_controls.htm

Jeg gør faktisk som der står der,,,dog er jeg ikke helt sikker på at de såkaldte "air bypass screw" er helt lukkede......måske det forværer problemet? (det skal prøves ved først kommende lejlihed)

Jeg er dog stadig ret så sikker på at en stor del af problemet ligger i forkerte dyser...

Mht. den formel jeg efterlyste højere oppe, så forveksler jeg den nok med den formel, som findes for optimal venturi. (nogen som kender den?)

Det er ikke fordi at jeg ikke vil ofre en tur i rullefelttet....
Men har lidt problemer med at finde en karburator kompetent person med et rullefelt i min del af landet. Rulle-feltter er der nok af,men chip mig her og chip mig der....du ved :?

/kasper
-------------------------------------------
doddern@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja luftomløbsskruerne skal være lukkede. De er beregnet til at kunne indstilles lidt for at kompensere lidt for skæve spjældaksler. De kan også bruges til at tilsætte lidt luft til tomgang/overgang.
32 mm. venturi er optimalt til gadebrug på en 40mm. karb. Man beregner egentligt spjælddiameteren og så vælger man en venturi ved at gange spjældet med 0,8-0,9, dvs i dit tilfælde 32-36mm. Man vil så vælge 32 til gadebrug på en motor der ikke giver effekt ved høje omdr.
Man kan vælge 36 hvis f.eks. et reglement forbyder større spjæld. Men til vores brug vil man købe en 44mm. karb. i stedet.
40mm. brugte tyskerne på 2,4L motorer op til 160HK, så det er rigeligt.
Jeg har kun 25 års erfaring med tuning og ombygning af VW. Men hvis den hakker og hoster langt op i omdr. så er det nok ikke dyserne der er fejlen.
Snavs på platiner, rens med kontaktrens.
På 050 dårlig stel ved den klemme der holder kondensatoren.
Forkert kamvinkel. type4 er mere følsom end type1. 48-49 grader.
Du kører måske ved et uheld med en 6volts spole.
Du har vel ikke ved et uheld ramt elektroden på et tændrør så afstanden er for lille, da du satte dem i.
Dårlige tændkabler. Jeg har aldrig brugt andet end billige kobberkabler med originale hætter med 1Kohm.
Forkert kombination rotor/dæksel
Defekt rotor.
Midterkullet mangler i dæksel
Mangel på benzin pga. for lav benzintryk, der sidder måske en nullermand i en nåleventil, for lav svømmerstand, bøjet svømmer.
OSV.osv find selv på flere fejl :lol:
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg må indrømme at jeg ikke er for stiv i dysningen af Webere, men ifølge diverse optegnelser som jeg bruger, vil jeg sige at 0,55 tomgang, F11 emulsionsrør, 150 hoveddyse og 220 luftdyse skulle ligge ret tæt på det rigtige.
Men hvis den selv med 0,55 tomgang og de større dyser, hakker ied, så er det sansynligt at der er andre ting der driller i systemet.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.