Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bustromler på boblegearkasse i sp

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej busboys og andre nuts

Hvordan er det nu med bagtromler når man laver straightaxle konvertering på en splitbus.

Udover at bruge pre 65' type 3 tromler (46 mm bremsebelægningsbredde) og CSP'S 40 mm/5/205 tromler er der så ikke noget med at man kan bruge pre 64 splitbus "smallnut" tromler på den 1500 type 1 gearkasse man har kastet i.
Jeg mener at have hørt noget om at man skal have fjernet lidt af den inderste del af tromlen ? Altså af "læben".
Hvilke ankerplader passer de så på? det må jo næsten være den alm. ankerplade til 1500 gearkassen (4 huls tromler org.)

hvorfor alt det besvær ? gotta get i down in the weeds!!
men vil også gerne bremse..

hej fra Ronnie
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Yes Ronnie
det er noget pis , derfor af samme grund har jeg nu besluttet at til vinter kommer der IRS på, men Ja jeg kører med small nut T2 bremsetromler
i bag , men mener de er noget ældre end 64- evt 54 mener jeg de er fra,
og jeg har så de org ankerplader fra T1 1500 gearkassen på, hvor støvkantan er skåret af, men det er nu mest mht til syn at jeg kan fremvise at det er org T2 VW jeg kører med, du får også lidt bøvl med
håndbremse kablerne men du kan se det hele på min hjemmeside, under [TECH] det er en nøjagtig kopi af wolfgangs straigtaxel kit, som jeg mener er fuld forsvarligt at køre med, men det kan godt knibe lidt med bremseeffekten når jeg kører med fuld læs, dvs 1000 kg eller derover, men det er kun når jeg kører brænde, cement og andre sager i den .
Mand får jo også en noget smallerer sporvidde i bag i forhold til foraxelen,
det ser lidt træls ud , men mand tænker nok kun over det når mand ved det.Mht til bremser er det nemmeste nok at bruge 4 huls ankerplader T1
også de gamle jagtvognstromler / 66-67 brede tromler T1 ,5 huls, det skulle passe sammen. Held og lykke
P.s. skal du helt ned i græsset kan det godt lade sig gøre i bag, men du blir nød til at svejse et par halve olietønder i knæstykkerne i foran, samt montere droppede spindler , eller kommer du sgu ikke helt :P :P :P derned... :P :P
http://www.slammedpanel.com / http://www.oldbus.subnet.dk

Jeg har forresten sendt dig en PM ang de skruer til popouts:3,5mm
kunne heller ikke skaffes her, undskyld jeg var så kæphøj mht til at kunne skaffe dem
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej Ib

Hvorfor er det noget pis? Er det kun bremse effekten eller har du andre gener.

Du kan vel ikke regne med at bremse meget bedre med
irs og feks. 68-69 tromler? jeg ved ikke hvor brede barndoor tromler er, men er der ikke ca 5 mm forskel på 55-63 tromler (50mm) og 64-67 (55 mm) i bredden og 20 mm i diameter. Det er der foran.
Men da jeg har CSP's sæt så smækker det på og ser hvad der sker, det er faktisk lidt smallere kun 40mm.

Det siges iøvrigt at du ikke kan slamme så meget med irs som SA, men du vil måske gerne have hævet din bus lidt? hehe

jeg har skam din tech side i min pc'er ..godt initiativ!!
Iøvrigt har to slags bærearme på lager, se billederne, den ene sæt er som dine og kræver kort aksel, det andet sæt er sjovt og gør at boble gearkassen kan boltes lige på. Men mon det er godt ??


Da jeg bruger droppede spindler (som Jørns Pickup) foran så får jeg lidt smallere fortøj.. kun ca 2 cm, ifølge SlammedPanels Chris. Håber så det er nok ellers må forbroen twistes lidt.

Hvad har du på af støddæmpere ? Det skal vel være kortere eller justerbare, Chris anbefaler KYB gas-a-just, men er der andre alternativer?

ups jeg havde faktisk også glemt de 3,5 mm skruer, prøver i sverige til sommer.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hey Ronnie
Nej grunden til jeg er utilfreds med straight axel kittet er at i forhold til
feks en baywindow føles min bus lidt "dinglet"/løs i bagenden men ikke mere end hvad den feks er org med reduktionsboxe, det har dog hjulpet en hel del at få 8 lags dæk samt at justerer dæmperne lidt hårde op.
samt er det lidt træls med den smalle sporvidde i bag .
Bremserne dækker fuldt ud det behov der er bare jeg som nævnt ikke lige læsser 1 tons ind i bilen, der er dog også lige det med baywindow bremser at de har to hjulcylindre istedet for en som T1, det er deri den store forskel ligger, det er ikke så meget i bremsebelægningsbredden..
Jeg kører med SPAX justerbare korte dæmperer (gas) i bag og med boge olie i foran, jeg ved på boblerne plejer mand at gøre det modsat , men jeg syntes det er bedst sådanher.
Jeg er glad for at høre du havd glemt det med skruerne.
Og hvis jeg var dig ville jeg IKKE køre med den arm der er bukket ind af-
den er lavet af en slags fjederstål, og det har en helt anden brudstyrke
i det øjeblik mand ændrer strukturen i stålet ved at bukke det. En erfaring
jeg har fra en hollænder pr mail, med en totaltskadet panelvan..pøw for ham. men vi tales vel ved til bug in i næste uge??

HVEM ER CHRISSSSSss??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej Ib

Ok, så må jeg hellere igang med at skifte trækaksler og modificere lidt på hylsteret.

Ja, jeg kommer på Bug In, dog nok i min boble da min bus først bliver synet om mandagen(helt standard). Og jeg gider ikke flere prøveplader.

Chris er såvidt jeg forstår ham der kører SlammedPanel, jeg har ihvertfald heftig emailudveksling med ham.

ok, vi ses på BIG...Bug In Gilleleje
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ok, vi har lige fået synet lillebrors gamle splitbus her i området i dag med det bagtøj, den blev dog kaldt til omstilling på et par andre småting, men bagenden var der ikke noget med. det var småting den blev kasseret på. som bliver lavet i weekenden, den er nok synet og på plader i næste uge engang,
og det var en ældre herre der har synet mange busser i sine unge dage
det eneste han kunne huske at baghjulene skulle stå skrå, og set gør de jo også i allerhøjeste grad, når mand hæver den til standart højde.
så bare klø på.........
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej Ib

sjovt nok er det lillebrors gamle bærearme(de lige) jeg har nu.

Hvad dumpede bussen på ?, jeg skal jo afsted med min snart og det kan være min har samme fejl (og at jeg har glemt at checke lige præcis det)?

jeg har dog været inde på bilsyn.dk og klippe alle check oplysningerne over i et word dok, som jeg er ved at løbe igennem.

Hvis nogen vil have det kan de bare skrive det her.
Det er nu ikke noget man ikke selv kan gøre men man sparer da et kvarters arbejde.

ok, skifter over and out.. trucker ib

hej fra ronnie
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Dem må du da godt lige tage en kopi af, og tage med i morgen...
Husk sæderne..... :wink:
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej Scharling

yes, du får en kopi og så tager jeg også lige de skruer med jeg lovede way back, for jeg ville være ligesom Ib. hehe

Sæder hvilke sæder?

skal nok tage forbi California..

vi ses

Ronnie
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg mente selvfølgelig: IKKE være lige som IB..


hej fra Ronnie

Reply

You must log in to post.