Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Identifikation af motor i hidsig v

Tags:
No tags yet.

(permalink) Daffidog Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er kommet i besidelse af et videoklip af en MEGET hidsig vw type1. Er der nogen der kan komme med et bud på hvilken motor der er placeret i denne type1? Klippet ligger på min hjemmeside og adressen er: http://www.DateMe.dk og klippet hedder: "VW Beetle Fun.ram"

Kom med et bud på hvilken motor der ligger i denne type1 :D

Med venlig hilsen

David
(permalink) jeepster Member
Skrev for 21 years siden | | | |
GOT DAMN!!! Sådan en kværn vil jeg sq have i min 03'er....synsmanden vil måske rive mine nosser af og trampe på dem, men hva faen.... :D
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) kew Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er det ikke Mark Herbert
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hvilket program bruger I til at se den ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jacob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Real Audio (RealOne)

Jeg mener at der var en forklaring, link til download eller lign. på siden.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Thomsen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej!

Ja det er Mark Herbert´s 1961 daily driver

http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=62359&highlight=

quaife test motor. 94x84=2332cc, 5.5" porsche journal Bugpack rods and crank, old german mag case with all mach work done by Rimco, bored,stroked,full flowed,sand sealed, power pulley, 14lb flywheel, 2100lb Kennedy clutch,cush lock disc, all balanced, chrome moly 8mm head studs, mahle pistons,stock rings, 1-1/2qt sump,shadec 26mm oil pump,Empi iron FF cover, 120 Engle cam with 36HP gears and 1.25 rockers, (295 x .499") thin wall chrome moly pushrods, stock VW 040 heads with 40x 35.5 valves, dual springs,Ti retainers,ported by Jeff Denham to perfection, Manifolds matched , 48 IDF carbs with air cleaners, 1 5/8s four tuned merged header into 2-1/2" Dyno max superturbo muff, All tin powdercoated gloss black except alt plate which was hammer tone silver/grey,yellow plug wires,bosch red coil, 009 distr with perlux point pick up, stock fuel pump. This motor pulled from 3000 to 7000 and drove like a dream. It would pull my black 61 bug into the 13s with a stock trans and got 25MPG on the hiway. It was a great motor that i still own altho It has been pulled completely apart at the moment because I thought I was going to make it better ...But instead the poor thing got ignored Oh well . It went about 40,000 miles in its first incarnation. It could have went many more. Hope I didn't leave anything out
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg kan desværre ikke se den, men hvis det er Mark Herberts berømte "Quaife Test", så er motoren en 2275 (82x94) med 294 graders knast(W-120) og rigtig gode topstykker samt IDA karburatorer.

Dertil kommer en skudsikker gearkasse med Quaife($$$$$)differentiale.

Mark er rigtig god til at køre sin bil....
-------------------------------------------
(permalink) Daffidog Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er næsten utroligt, at det ikke er gearkassen der ryger, før motoren... :arrow: :!:
(permalink) Rolf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:e5af3184b7="Daffidog"]Det er næsten utroligt, at det ikke er gearkassen der ryger, før motoren... :arrow: :!:[/quote:e5af3184b7]
Det er der en helt klar grund til, gearkassen i denne bil har kostet mere
en hvad de fleste bruger på en hel bil... Alene differentialen, uden
kron/spidshjul, koster mellem 10 og 12 af de store sedler.


Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.