SYN
Hvis der er nogen der tænker på at at syne deres Buggy i Horsens. G
var det en T.Hammergaard som var en grim synsmand ?
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Den sidste historie, er bara at T.hammergaard er en gammel vwven (sidste vw var en split bus i hvid/metalblå med poleret 5-spoke) som nu er syns mand i Horsens, og jeg er sikke på hvis der ham der har
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
Ja vi er nogen skiderikker. Men vi kan godt bruges når der skal godkendes en type1 med en 100HK type4 motor, bare fordi vi ved at man må.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Men den gode Hr. Tulle har jo ikke oplyst hvad der var galt (!) - Det kunne jo være det var fordi køretøjet ikke er iorden. Eller at dokumentationen ikke var iorden. Sååeehh, fortæl fortæl Tulle. ellers ka´vi ikke hjælpe dig. :roll:
ja lad os høre tulle, hvad gik der galt ?
de har forlangt at se en godkendelse fra vw på opkortning på bunden men det findes jo desværre ikke er der nogle der har nogle ideer hvad man så gør
Du mailer bare til KB SErvice i
Nej jeg chikanerer normalt ikke nogen og hvis ikke det er en nybygget bil burde det ikke være nødvendigt med dokumentation.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg tænkte nu heller ikke lige på dig i denne sammenhæng. men nu skal jeg forklare mig ordentligt.
Det jeg egentlig mente var, at man kan jo heller ikke forlange at alle bilsynsassistenter kender alle mulige modeller og ombygninger, (Hammergård og dig undtaget :lol: ) Og derfor forlanger de dokumentetion på gyldighedenaf ombygningen. Derudover er der nogen få assistenter og inspektører rundt om i Dannevang, som nærmest ser rødt når de får en bil ind på liften, som ikke lige er std. (Vi har bl.a. en herude i Skjern/Ringkøbing) Og de vil gøre næsten alt hvad der står i deres magt for at undgå at godkende den bil de nu måtte have fået ind. Det er nok osse derfor der aldrig er ventetid i Skjern nu om dage 8O
DU mener vel ikke tommy 2??????
ja han skal ikke syne mine biler
JB
Så havde jeg spyderen med forbi Korsdalsvej.
De skal IKKE se den igen :D
Bilen blev godkendt med en påtegning af skæv-bremsning.
Dvs tiltrods for en 50% flækket hardyskive, den forkerte type forbro, alt for lave lygter, et motornummer der gemmer sig under blæserhuset (T3) og en fejl i ledningsnettet til lyset der opstod på vej til syn pga. ny kabelføring (fejlen blev fixet på to minutter efter syn).
Jacob uden login
Bilen (som er bygget på en 66 bund) blev iøvrigt synet uden speedo.
Jacob uden login
Undskyld jeg har ikke været på siden, men det drejer sig at min Buggy blev synet for ca. 4 uger siden af Hammersgård, fint nok. Da så min kammi skulle have hans til syn, kassere en anden syns mand hans buggy på nogle ting som min er synet med. Der er ikke nogle retnings linier, men det er op til hver enkelt synsmand at tolke reglerne på deres egne måde og humør. :evil: :evil: :evil:
Hey folks
Var li til syn med min ovaler og fik en anmærkning blandt andet at mine CSP grå tonede ruder med E11 mærke var for mørke og ikke kunne godkendes !! Er E mærket ikke en godkendelse ???
Er der nogen der ved det ??
Både og.
De er heller ikke godkendt i Tyskland som for og forreste sideruder. Men tag hen til en glarmester og få målt lysgennemtrængingen, og skift så forruden til en model med lidt mindre toning, så skulle du kunne klare synet.
Nej det er faktisk et problem med de ruder og film for den sags skyld. Du skal have 40% lysgennemgang.
Hvis du mener dine er godkendte i EU skal du have det på skrift fra fabrikanten af bilen eller ruden.
Din bil er for gammel. For selv om du ser nye biler med meget mørke ruder, så er de godkendte i EU med dem. Det skal stå i typegodkendelsen, og det gør det jo ikke på din bil.
Forrude og forreste sideruder må ikke være forsynet med film af nogen art. Du må bruge film på bagrude og bageste sideruder. Men der skal være mindst 40% lysgennemgang.
Tænk på at en klar rude ikke har 100% kun 90-95% Du skal altså købe en film med 50% for at være sikker og det findes ikke.
Vi skal ikke måle lysgennemgangen. Du skal dokumentere det på skrift fra fabrikanten af filmen.
Du må sprøjte "solfilm" på. Altså f.eks. klarlak med farve i. Så er de originale mærker jo også i ruden. Men det har jeg ikke sagt. Lad være med at lave dem for mørke. Vi har en 40% prøveplade i synshallerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej Frank
Tak for dit svar !!! jeg kender god reglerne for toning af ruder .. men jeg fatter bare ikke helt at en rude med det runde E mærke hvor der står E11 i som er produceret tonet og uden nogen form for film på ikke kan godkendes .... lyder det ikke lidt spøjst ??
Eller er der mig der misforstår noget med det mærke på ruden ?? er det ikke en eroupæisk godkendelse