Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp!! buggy bremser ikke foran

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa alle!
Min buggy er lige blevet kasseret til syn.....overbremser i bag!
Kan slet ikke få den til at blokere i front på vejen, selvom jeg nærmest træder pedalen underud......hvad er der galt? Alt er nyt...Hovedcyl. hjulcyl. bakker tromler rør slanger alt! Bent fra kb. sagde at jeg ku ha vendt hjulcul. forkert, dem til foran bag og omvendt, men har målt en enkelt foran og den målte omkring 21mm skulle måle 22 for og 19 bag! har jeg fået forkerte er det et generelt problem? Har monteret en to-kreds hovedcyl. men har prøvet at bytte om på kredsene, i håbet om at der var forskel på trykket i dem, men nej intet resultat! hjælp!
Hilsen Joachim
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) For skarpe knæk på bremserør, klemte slanger, forkert hovedcylinder, Smalle bakker i brede tromler..
Ellers kan man også komme ud for at bakkerne skal passes til tromlerne.. Læg tromlen på et bord og læg bakkerne ned på plads, og se om de lægger helt tæt til hele vejen rundt. Hvis ikke, slår du rundt langs kanten af bakkerne med en lille hammer til de udvider sig..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:5403892cbb="vwanders"]8) For skarpe knæk på bremserør, klemte slanger, forkert hovedcylinder, Smalle bakker i brede tromler..
Ellers kan man også komme ud for at bakkerne skal passes til tromlerne.. Læg tromlen på et bord og læg bakkerne ned på plads, og se om de lægger helt tæt til hele vejen rundt. Hvis ikke, slår du rundt langs kanten af bakkerne med en lille hammer til de udvider sig..[/quote:5403892cbb]
Hejsa! Forkert hovedcyl.?? det er en to-kreds fra kb. alt er fra kb, tror ikke han har givet mig forkerte stumper??? Når jeg lufter ud, virker det som om der er noget mere tryk på i bag.....væsken spules ud, i modsætning til for???? det må vel være hjulcyl. så, eller som du siger rør eller slanger???? MVH: Joachim
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tag tromlen af, og læg bakkerne ned i. og se om de lægger helt an.
hvis de ikke gør, så tag en fil og fil på belægningen. så bakkerne lægger an på midten. ( ikke file på midten af bakken ) tag et par mm. af. du skal ikke begynde at slå på tromlen !!! så bliver den bare oval og så går bremsepedalen bare op og ned når du bremser. ( tromlerne bliver ovale )
tjek det først. inden du begynder at splitte hele systemet af.

Har hørt om dette før og fået denne fremgangsmåde at vide af en 1500 årig mekaniker....

Ellers juster bakkerne lidt ind bag og juster bakkerne næsten helt ud for, og se hvad der sker.
Det er mit bud
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tag tromlerne af, og mærk dem op højre/venstre for lejernes skyld. Kør ud til et bremse/koblingsfirma og bed dem om at dreje tromlerne og lægge belægning på bakkerne og tilpas dem til den nye diameter. Hvis tromlerne er nye så tag et sæt gamle bakker med og få vulkaniseret ny belægning på dem. Eller lad dem tilpasse dem du har købt ved KB.
Saml bremserne på bilen, juster dem og luft ud. Så kører det.
Hvis ikke du føler du kan lufte ud, kan det være fordi du mangler frigang på trykstangen der sidder på pedalen og presser ind i hovedcyl. Der skal være en millimeter. Det mærker som 5-10mm på pedalen.
Har du taget propperne ud af studsene i hovedcyl. der sidder i når man får en ny. Hvis ikke kan du ikke få hovedcyl. til at virke.
Har du en kammerat til at pumpe pedalen når du lufter ud ? Du skal sørge for at han slipper pedalen helt før hvert pump.
Start med bagenden. Og du vil selvfølgelig kunne mærke at der er tryk på bagkredsen når den er luftet ud. Så forsvinder noget af vandringen på pedalen.
Ellers kør på værksted. Det er dit liv og ikke mindst vi andres.
Den med at justere har jeg nævnt før. Holder ikke, find fejlen.
Læs mit indlæg om sikkerhed og bremserep under FAQ.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Bremse/koblingsfirma er det eneste rigtige, alt andet er ubrugeligt, og så er det iøvrigt ikke så dyrt.
Husk iøvrigt at spænde dine hjul på, med moment og på kryds, især hvis det er 5 huls mønster.

MVWH.
Henrik
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det andet er da ikke ubrugeligt. Det brugte man da under krigen når man ikke havde andre muligheder :lol:
Hvad brugte man i øvrigt gulerodstoppe til under krigen ? 8)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hey Ja saa fik jeg den til at bremse!! jeg satte såmænd den gamle hovedcylinder på igen, en ældgammel etkreds, men den virker sateme, der lugete af braendt gummi i hele nabolaget, da jeg prøvede bremser Men hvad jeg ikke kan forstå er at en spritny tokreds hovedcylinder fra kb, ikke virker!!!! Vi prøvede at blokere væsketilførslen til baghjulene inde på værkstedsgulvet, og den kunne slet ikke bremse bilen overhovedet foran! men nu virker det, og jeg skal til omstilling imorgen tidlig i venterække, det blir nogle lange timer......ha et kanon træf
Joachim
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Dejligt.. Afsted til synshallen!
Du har nok bare fået en "mandagslevering"... Sikkert en produktionsfejl! Hør om Bent vil tage den retur..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.