Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  48 ida adjustment

Tags:
No tags yet.

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 21 years siden | | | |
som nogen sikket ved har jeg en hårdt pumpet 2 liters type fire med følgene specs. som jeg nu igen har forsøgt at montere i min ovaler..

t4 2,0
knast 318 graders eurorace
komp: ca 10:1
toppe: voldsomt portede 412 s toppe.
carbs: 48 ida

Først og fremmest vil jeg pointere at motoren udelukkende er bygget til drag. Den har ikke noget bundtræk og arbejder kun seriøst over 5000 omdrejninger.

Efter at have kørt med motoren, er det gået op for mig at der skal lejes med den med (blød) speaderpedal under 5000 omd

Der skal somsagt køres med halv gas til ca 5000 omd, derefter har jeg kunnet give fuld pedal og kunne accelerer til 7500 omd hvor man tydeligt har kunnet mærke at det er her motoren har sin effekt. Men nu er den begyndt at tøve når jeg gir fuld pedal efter 5000 omd. motoren dropper simpelt off hvis jeg giver fuld pedal efter de 5000 omd..

Er overbevist om at det er et karburatorproblem da jeg for nylig har monteret en anden motor i min bil med idaerne, og den har samme symptomer med at den dropper off.

Jeg har ladet mig fortælle at idaerne er meget følsomme overfor svømmehøjden, og har på fornemmlesen at det er der mit problem ligger.. ydermere skal det tilføjes at motoren nogle gange i forholdsvis kølig tilstand (80 grader) ikke har noget problem med at accelerere..

Har iøvrigt også lidt på fornemmelsen at jeg krører med et for tyndt benzinrør.. Har ladet mig fortælle at tunede motorer med idaer kræver 6 mm tykt benzinrør?!!

De gange hvor jeg har kunnet presse den over det (magiske punkt 5000 omd) og har accelerert op til 7000 omd har den igen fået problemer med hakken og prusten, altså ved de ca 7000 omd, jeg kører iøvrigt med dobbelte ventilfjedre..

Hvis nogle har nogle opklarende forklaringer på mit problem vil jeg blive meget glad :)

De venligste hilsner fra Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Undskylder den måske lidt ringe formulering af mit problem, men jeg er på nuværende tidspunkt ikke helt ædru.. Fik bare lige en ubentlig lyst til at få opklarende svar på mit problem, håber i bærer over med mig :) :) :) :) :) :) :) :)

Vh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Spring, jeg tror du har brug for disse i dag 8) 8)

Reply

You must log in to post.