Er der nogen der kender firmaer som laver modvægtede og/eller smedede 64mm krumtapper?
Hvis det ikke findes, hvem kan så svejse vægte på en original?
Det er dælme længe siden man er holdt op med at lave dem!
Men det kan da laves. spørgsmålet er om du vil betale hvad det koster. For sådan en enkelt opsvejsning tror jeg da nemt kunne løbe op i nærheden af 3K inden den er race ready.
Så medmindre du vil køre seriøst mange omdr. på den lille sag, så let svinghjulet 1,5 - 1,6 kg og få så et tungt remhjul på i den anden ende. (Achiever) + en komplet afbalancering .Så får du en motor der spinner hurtigere, og kan holde til at blive brugt op til 5000 omdr. med occasional boosts op til 5500 omdr. Men ikke for tit.
Hvad med at at slibe en 69'er i offset (den gale vej :wink: ).
Og evt. drøne et par 356 plejlstæger på (de bruger midre lejer, vejer mindre og de er vel stadig end rigeligt stærke til en lille motor) :?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
MMMMMJOOOEEHH! det kunne man faktisk godt, især hvis man nu rendte over en 69 modvægtet der skulle slibes alligevel. Det ville da hjælpe noget på prisen.
Men jeg tror ikke det er en god ide med 356 plejlstængerne. De er for lange
OG så skal det være en 1200 blok fra 8/68>! Ellers passer krumtappen ikke ordentligt ned i blokken.
8) Nu er det jo en Jeans blok jeg bygger på.. Så den med at slibe en 69'er kunne vel nok være en overvejelse værd. Men er der gods nok i den..? Jeg mener stadig sølerne har samme mål, så jeg kan bruge de originale plejlstænger.. Eller hvad..?
Hvem kan stå for en sådan slibning?
3K synes jeg er nogle dyre vægte... :?
Hvis du vælger at "destroke" skal du have lagt materiale på bagsiden af sølerne, uanset om du vælger VW eller 356 plejlstænger, så det er næten et fedt om du gør det, eller får lavet en 1200 krumtap, når alt kommer til alt.
Men hvis du er seriøs kan jeg godt prøve at spørge Frank Demello, hvad han kunne finde på at tage for det.
8) Er det Mr. Demello på den anden side af dammen, du mener.. Så er der næsten ligeså meget porto som arbejde..?
Appropos Porsche plejlstænger så er det ganske rigtigt ikke meget de kan strokes/destrokes ved kun at slibe krumtappen (+/- 2mm).
Porsche plejlstægerne skulle dog være lidt kortere (1mm) end VW's std. 1600 og veje 77g mindre.
Hvis man nu istedet valgte Chevy lejer (50,8mm mod P's 53mm og VW's 55mm) kunne man så finde plejlstænger i rettet længde?
Eller hvad med T4, er de ikke 50mm?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Med Chevy sølker kan du komme ned på 65,mm slag. Men så koster et sæt korte plejlstænger 3,5K .
T4 2,0 har 50 mm søler, ja, men de er ALT for store.