JEg står og skal til syn med en '69 T1 som har en smule slør i styretøjet..
Er det tilladt ?? Og i givet fald hvor meget ??
PFT....
/Jesper
-------------------------------------------
Jesper - 25382292
8) Hvis der er mere slør end de 5 cm, så kan du prøve at spænde det lidt op. Det gør du gennem et hul bag en klap ude bag reservehjulet. Løsn omløberen (17mm) og spænd skruen en anelse.. Men uden at styretøjet begynder at gå stramt! :roll:
Og forresten så må sløret kun være i styrekuglerne
Der må slet ikke være noget slør i "ligeudstilling", det er iøvrigt også pisse irriterende at køre med, så man kan ligeså godt finde fejlen..
ved et snekke/rulle-styretøj som på vores vwér er der af konstruktive årsager slør når hjulene står i "drejestilling", men når de står ligeud skal der ikke være noget slør..
Pas på med at stramme skruen på styehuset for meget, så bliver styringen stram, og styrehuset bliver smadret. Løft bilen foran, og juster skruen så løst som muligt med 0 slør.
[u:2edfc3da06]slør kan opstå flere steder:[/u:2edfc3da06]
løst rat...!!!
ratstamme-hardyskive
løs hardyskive
hardyskive-styrehus (der var min 54ér løs da jeg fik den)
defekt styrehus
pitmanarm løs på styrehus (ret almindeligt)
defekt styrkugle(r)
extremt hjullejeslør
på 1302/03 er der også:
Hjælpestyrehus (sidder ofte fast, slil det ad og smør det)
Hjælpestyrestang (gror ofte fast i kuglerne, -udskift)
kardanaxel raslet løs (kødben) (under tanken)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707