Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motoren bliver (vist) for varm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej

Jeg har en nyrenoveret T1 motor som vist bliver for varm. Det er en 1600 med 284 knast, tarmslyng og 2 stk. T3 kaburatorer. Ved motorvejskørsel med 100-110 km/t bliver den 120 grader, hvis min temp. føler viser rigtigt - men det tror jeg den gør for motoren virker meget varm.
Der er olie på, og tændingen er stillet, men cylinderskjoldene er nogle enkeltportede som er klippet op til dobbeltportede, så de er jo ikke helt tætte ved manifold og tændrør.

Skal jeg have de "rigtige" cylinderskjolde på eller er der nogen som har andre gode ideer/erfarringer ?

Hilsen Jens
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
det er meget almindeligt at de kommer op i de temperaturer, hvis dine motorskjolde er klippet bare nogenlunde fornuftigt, så tror jeg ikke at det er det.

Check først tænding, og at alle kølepladerne rundt om motoren slutter tæt til pakningen.

Hvis du har oliekøler i "hundehuset" på blæserskjoldet så sørg for at de to blæser skjolde der fører luften fra oliekøleren ud af motorrummet sidder på.

Da VW udviklede dobbeltportede motorer med det lidt bedre blæsersystem, satte de også gæller i bagklappen.. -hvis du ikke har det kan du jo overveje det. -Min gamle oval kørte med et stort hul bag nummerpladen, som så var sat på med afstandsstykker..

Hvis en motor kører for magert bliver den for varm, du kan evt prøve med lidt større dyser i dine t3 karbs..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) kps Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej jens
jeg havde også problemer med varme
i min 1600 en lille oliesump var løsningen
den sænkede temperaturen 10/12 grader

mvwh kenneth.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Alt det som Morten siger + vær sikker på den får hvad den skal ha´at leve af. Har du sat en ny og større oliepumpe i ? så skal du osse have strammet din bypassfjeder. Hvilken C/R kører du med ?
Det med sumpen er osse en løsning, men find først ud af hvor dit problem ligger. Normal temp på sådan en motor v. 120 km/t er 90 - 100 grader v. 120 km/t.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for jeres råd.

C/R er ca. 1:7.5, og jeg kører med std. oliepumpe. Et problem er nok at det bageste motorskjold ikke slutter helt tæt omkring varmeslangen, samt at hullerne til forvarmningen ikke er lukket.
Desuden syntes jeg ikke at jeg kan mærke nogen forskel i luftstrømen når jeg åbner og lukker luftspjældende i blæserhuset - så det vil jeg også kigge nærmere på.

/Jens

Reply

You must log in to post.