Hej
Jeg har en nyrenoveret T1 motor som vist bliver for varm. Det er en 1600 med 284 knast, tarmslyng og 2 stk. T3 kaburatorer. Ved motorvejskørsel med 100-110 km/t bliver den 120 grader, hvis min temp. føler viser rigtigt - men det tror jeg den gør for motoren virker meget varm.
Der er olie på, og tændingen er stillet, men cylinderskjoldene er nogle enkeltportede som er klippet op til dobbeltportede, så de er jo ikke helt tætte ved manifold og tændrør.
Skal jeg have de "rigtige" cylinderskjolde på eller er der nogen som har andre gode ideer/erfarringer ?
Hilsen Jens
Jeg har en nyrenoveret T1 motor som vist bliver for varm. Det er en 1600 med 284 knast, tarmslyng og 2 stk. T3 kaburatorer. Ved motorvejskørsel med 100-110 km/t bliver den 120 grader, hvis min temp. føler viser rigtigt - men det tror jeg den gør for motoren virker meget varm.
Der er olie på, og tændingen er stillet, men cylinderskjoldene er nogle enkeltportede som er klippet op til dobbeltportede, så de er jo ikke helt tætte ved manifold og tændrør.
Skal jeg have de "rigtige" cylinderskjolde på eller er der nogen som har andre gode ideer/erfarringer ?
Hilsen Jens