Hej med jer
jeg har lige et spørgsmål om hvor stor frihøjden skal være ifølge syns folkene på en vw med den nye type forbro??
kunne også godt tænke mig at vide hvad lygte højden ER på en std bobbel med skrå lygter ??
blev stoppet i torsdag men har stadig ikke hørt fra dem endnu de skulle hjem og snakke om hvad de ville gøre ved det
Jeg ville helst kunne køre rundt uden at skulle kaldes til syn i tide og utide så min mening er at sætte bilen op så fri højden er lovlig håber på hurtig svar
Mvh Allan
De regler jeg kender til ang. sænkning er at der skal være 50 cm. til den nederste kant af forlygteglasset og samtidig skal alle styretøjsdele være min 10 over jorden...
Mvh. Ole...
tak for svaret
men kan det over hovede lade sige gøre når man køre med droppede spindler?? og gælder mine tüv papir hvis jeg bliver kaldt til syn?? ved godt at det er mange spørgsmål men håber der er nogle der kan svare
Mvh Allan
Se....lige det spørgsmål der kan jeg ikke svare på; jeg kender kun til de regler jeg beskrev i det første indlæg...
Mvh Ole...
jeg har lige fået en "dejlig" opringning fra færdelspolitiet idag de siger at der ingen regler er om lygtehøjden på en bil fra før 71 og frihøjden kunne de ikke sige noget om.
jeg køre med Dropped spindler og just. forbro men jeg nævnte kun forbro da jeg blev holdt ind han sagde at forbro skulle stå som ændring af styretøjet i reg. papirene men det kunne jeg nu ikke forstå da de så papierne sidste gang jeg var til syn så var det han sagde at vi bare skulle glemme det og kør nu forsigtig der findes squ da også flinke folk selv om de er i sort :lol:
mvh Allan
8) Ingen regler før 71.. Vil det sige at vi kan køre så lavt vi vil... også til syn?
det tror jeg desværre ikke det var kun lygtehøjden der ingen regler var om.
frihøjden kunne han ikke finde noget om sagde han men han mente stadig at just. forbro skulle stå i papirerne så husk nu at få det skrevt ind næste gang i skal til syn :wink:
Mvh Allan
Nej pis.... jeg mener min er lige præsis fra 71 :oops: og den er lidt lav!
wrææææl, hyyyyl!.... :cry: nå, jeg må ud og måle igen, og fungere det ikke, skærer jeg et par cm af tommestokken og tager den med til syn :lol:
/Partyman
Opdate: Jubii mine lygter holder de 50 lige præsis.... eller lidt til... så den er fin...
men en anden skodting. I siger godt nok at de 10cm gælder styretøj... og det er jo i den orig stand, så ingen problemer der, men jeg mener at ha' hørt/læst et sted at de 10cm var generelt for det meste, som motor-dele osv.... og min potte, er ikke original (og lidt skæv), men den er nede på 6½-7cm over jorden.
- Kan de gøre vrøvl over det?
(ellers må jeg sq ha en ½ cirtonmåne med til dem!)
/Party
Hvor står den regel om 10 cm ?
Det er normalt ikke noget problem at kassere en VW. De bremser oftest skævt, de kan ikke fjedre foran, udstødningen er utæt og motoren er utæt for olie.
Alt det pladder om sænkning, lygtehøjde og brede fælge er kun glasur. Og det er jo et fåtal der er i stand til at komme med en tunet motor, de bliver sjældent ret gamle, så det er ikke et problem.
Hilsen en sur synsmand
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hørt ....
Men Frank problemet er at ikke alle synsmænd ser på tingene med samme fornuft som dig... jeg er stødt ind i nogle, som simpelthen er nogle af de værste af regelryttere og skrankepaver jeg har set.
De er simpelthen så firkantede, at de følger alle regler til punkt og prikke... de kan eks. lige have synet en gammel fiat som lige klarede sig igennem men havde div. småting, sekundet efter skal de så syne en Golf 3 der er ombygget med spartlet bagklap, bremser fra en vr6 hele vejen rundt, og et spoilerkit..... den vil de selvfølgelig ikke godkende, selvom den er meget mere sikker at køre i end den gamle fiat.
Det har jeg hørt/oplevet indtil flere gange.... det er desværre derfor "I" har sådan et dårligt ry.
Bare lige for en god ordens skyld - Det er i Frederikshavn synshal jeg har fået de fleste af alle de dårlige erfaringer jeg har...
Dit eksempel med Fiat´en er meget godt. Vi skal jo netop syne bilerne under hensyntagen til bilernes alder og konstruktion.
Fiat fabrikken har jo "samlet" den engang og den kører nok ikke så stærkt.
Golfen er ombygget. Her har bilejeren selv taget stilling til hvilke dele der skal sidde på den. Det skal han så dokumentere.
For så at tage en bobbel med 100 HK. Så kniber det jo pludseligt med at syne den under hensyntagen til alder og konstruktion.
Jeg er sku´ikke så nervøs, men de fleste af mine kolleger vil gerne blive i firmaet i mange år.