tja.. 2332ccm med 84x94 er vist det største man kan presse sammen i dem uden at det skal blive helt extremt exotisk, der kører en del sådanne motorer på gaden rundt omkring..
På VW-Euro forrige år mødte jeg en fyr der byggede op til 4liters motorer på basis af Type 4 motoren - med turbo..!!!!!?!? -vildt!
Jeg så hans hjemmelavede toppe og 60mm spjældhuse til indsprøjtningen groteskt er et mildt ord i den sammenhæng
Med speciel fremstillet motorblok.
Slaglængde på 94mm og en boring 108mm cylindre ender vi på
vanvittige 3445 cc. Dette er hvis meget teoretisk.
Mon ikke at holde sig ved de 2500 cc er mest fornuftigt
Det er et MEGET vidt begreb !!!
Hvad snakker vi, en 1800 ccér med std karb og godt med bundtræk, eller en carefully built superstreeter med 130 hk ? Fra omkr. 18K til ca. 30K komplet. derfra kan så fratrækkes noget hvis du selv har noget brugt der dur til noget.