Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  rengøring af bremsetromler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Matias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad er bedst til at rengøre bremsetromler med ?
jeg mener den indvendige bremseflade, der hvor bremsebakkerne ligger an mod.
Er det cellolose fortynder ?

matias
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:b95fd4f2c9="Matias"]Hvad er bedst til at rengøre bremsetromler med ?
jeg mener den indvendige bremseflade, der hvor bremsebakkerne ligger an mod.
Er det cellolose fortynder ?

matias[/quote:b95fd4f2c9]

du kan få noget der hedder bremserens det bruger jeg
det kan du næsten få alle steder


JB
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Man kan vel bruge hvad som helst der affedter. Rensebenzin og fortynder er gode bud......fortynderen er den sjoveste :)
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Man kan vel bruge hvad som helst der affedter. Rensebenzin og fortynder er gode bud......fortynderen er den sjoveste :)
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) McCloud Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er ligegyldigt hvad du bruger, bare så længe der affedter og du lufter ud.
Slib bremseoverfladen med et stykke sandpapir, for at fjerne evt. små rustdannelser, afsætninger.
Slib også bremsebelægningen på bakkerne. Det ses tydeligt at på belægningen når den lige bliver slebet ren.

Det var det

McCloud
(permalink) McCloud Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er ligegyldigt hvad du bruger, bare så længe der affedter og du lufter ud.
Slib bremseoverfladen med et stykke sandpapir, for at fjerne evt. små rustdannelser, afsætninger.
Slib også bremsebelægningen på bakkerne. Det ses tydeligt at på belægningen når den lige bliver slebet ren.

Det var det

McCloud
(permalink) Volle Member
Skrev for 21 years siden | | | |
På det fleste værksteder har man en bremsevasker; en "vaskebar" hvor med vand og spec. affedtende sæbe i. Vandet er omkring 70-80 gr. og den sprøjter med ca. 3-4 bar....
Så hvis du bare skal vaske støvet ud kan du bruge varmt vand, husk lige at slibe dem med lidt fint smergellærred når de er tørre...
Hvis det er sprit nye tromler du skal affedte så skal der tages bremserens, rensebenzin, fortynder eller lign. i brug...
Mvh Ole..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
selveste bakkerne paa pladerne kan efter oliebefald renses med en omgang i kogende vand + vaskemiddel. det skal koges med 90-100 grader i 2-3 timer - saa oploeses enhver olie i bakkerne. det laves isaer paa utrolig gamle veteranbildele.

der skal ikke renses med oliefidusprodukter (fordynner) eller lignende. det perfekte er bremserenser - det koster kun 5,- euro pr. daase her hos os.

don`t ride a dead horse

jens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har nu været mekaniker i 10 år og aldrig brugt andet end cellulose-fortynder, så det vil jeg selvfølgelig anbefale.
Bare kom lidt på en klud og tør bremsefladen over. Det med "bremsevaskeren" som alle værksteder har er også fint, men der skal du alligevel affedte tromlerne/skiverne med fortynder bagefter....
Hvis du skal have det tykke vokslag af som tit sidder på nye tromler/skiver, så få et værksted til at smide dem i deres "dampvaskemaskine" og fjern resten med fortynder.
Men hvis du hellere vil betale overpris for noget på spraydåse, så er Danmark jo et "nogenlunde" frit land !
(permalink) Chritte Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hejsa.. :D

Ja, men fortynder er bare noget farligt stads at arbejde med.... derfor bremserens.. har også arbejdet som mekaniker og der har vi aldrig brugt fortynder..bremsevasker og så rense-benzin ( som vi holdt op med af samme grund som fortynder ) eller bremserens.. men fortynder er selvfølgelig også skidegodt til det men møg-giftigt.. :cry:
:cry:
Morten 8)
(permalink) Chritte Member
Skrev for 21 years siden | | | |
men som Jesper_P sagde.. fortynder er det sjoveste!
(permalink) Volle Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har så "kun" lavet biler i 7 år; når jeg skal servicere tromlebremser vasker jeg dem godt af med bremsevaskeren, også tromlerne.
Så lader jeg det tørre, derefter smører jeg under bakkerne med en smulle kobberfedt, sliber evt. kanter af tromlerne samt lidt pudser bakkerne også tromlerne af med smergellærred, samler det og justerer op.
Fortynder er effektivt, MEN; hvis jeg laver ca. 3 serivces om dagen og skulle bruge fortynder så ville jeg være evig skæv, jeg vil ihvertfald ikke ødelægge mit helbred på at lave andre folks biler, man kan ligeså godt beskytte sig selv så godt som muligt! :D
Mvh Ole...

Reply

You must log in to post.