Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type1 top og bund, hvad passer sam

Tags:
No tags yet.

(permalink) GBboy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har været lidt rundt at kigge bl.a. på vwMortens indlæg om ombygning af tidlige rammehoveder.
Men der er flere ting jeg ikke helt forstår så tillad mig at starte fra starten.

Jeg har en bund fra 56 som jeg insistere på at bruge.
Jeg ville klart foretrække den senere forbro til bærekugler og havde forestillet mig at skifte hele rammehovdet til et af den sene type (og altså ikke på den måde som Morten viser men et std. rammehoved).

Nu er problemet at finde en karos der passer på bunden.
Jeg ville foretrække en 1500/66-67 eller evt. 1200/60-65.
Kan det lade sig gøre og hvilke tekniske problemer vil jeg rende ind i?

Bilen skal både igennem alm. og reg. syn, hvad siger de til sådan en omgang gade-kryds af en bil?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvorfor bruge den gamle bund når du vil bruge et nyere karrosseri ? Du får problemer med en evt. nyere gearkasse op til 61. fra 61 passer de nyere.
Karrosseri og bund passer sammen. Der kan blive noget med beslaget i kuglestykket som bliver flyttet i 65-67. Men det kan bores af og flyttes.
(permalink) GBboy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:14bcd5cb98="Frank Andersen"]Hvorfor bruge den gamle bund når du vil bruge et nyere karrosseri ? Du får problemer med en evt. nyere gearkasse op til 61. fra 61 passer de nyere.
Karrosseri og bund passer sammen. Der kan blive noget med beslaget i kuglestykket som bliver flyttet i 65-67. Men det kan bores af og flyttes.[/quote:14bcd5cb98]
Pga. den 5 trins gearkasse der sidder på, så den er ikke problemet (før til syn).

Min store bekymring var forbro'en især efter at have set Mortens indlæg ( http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3541&highlight=forbro&sid=2a1595b9708819bd9aa58c108ea44d6f ).

"beslaget i kuglestykket" øhhh er ikke helt med.

Mvh
Jacob
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Kuglestykket er det stykke af bageste inderskærm der udgør beslaget til karrosseribefæstigelse og bulen til støddæmperen og evt. kompensationsfjeder.
Den 5 trins gearkasse kan vel ikke være noget problem til syn. Bare gearskiftet og bakgearspærren virker ordentligt. Den er vist også homologeret til bilen.
(permalink) GBboy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
:D

Reply

You must log in to post.