Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan stiller jeg tomgang?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anna Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvordan/hvor stiller jeg karburatoren så den kan gå i tomgang? Det er en standard 1300 motor med tændingsindstilling ok.

Den går i tomgang i 15 sek. og så dør den...

Jesper 39 40 05 06 / sidenius@paradis.dk
(permalink) jacob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:56115bddbc="Anna"]Jesper 39 40 05 06 / sidenius@paradis.dk[/quote:56115bddbc]

Spændene email adresse

Mvh
Jacob Sidenius
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) På siden af karburatoren (venstre når du sider foran motoren) er der enten en eller to justérskruer. Hvis der er to, så er den store af dem tomgang og den lille blandingen. Skru den udad for at hæve tomgangen.
Hvis der kun er én skrue, så er den til blandingen, og tomgangen justerer du på gasspjældsarmens stopskrue. (øverst på armen)

Hvis du ikke har haft problemer med tomgangen før og det ikke er kommet gradvist over en længere periode.. Så tror jeg mere fejlen ligger andre steder. Det kan være at din benzinpumpe ikke leverer nok benzin i tomgang, så den "løber tør".. Når der kommer omdrejninger på kan den sagtens fungere fint. Der kan også være skidt i karburatoren eller benzinfilteret, men så ville den sandsynligvis også volde problemer under drift.. :?

Hvis det ikke hjælper, så tjek om den suger falsk luft nogen steder. Køb noget dieselstart og sprøjt på ved indsugningspakninger o.lign. Hvis omdrejningerne stiger, så suger den luft..

Det var lige guldkornene..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
1 liter cacaomælk på at det er indsugningspakningerne..!

Dvs dem der går fra centerindsuget til endestykkerne, men skift dem bare alle sammen nu hvor du skal igang alligevel
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Matias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
HELT VIIILT - CACAO KO :D
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:efef776133="vwmorten"]nu hvor du skal igang alligevel[/quote:efef776133]
Jeg tilbød Jesper at komme forbi med bilen, men se hvad han svarede:

[i:efef776133]Jeg har lige solgt bilen for en time siden. Han er kørt til Sydhavnen, ikke for at køre den i havnen, men fordi han bor der formoder jeg.

Det var bare så typisk, at lige som han skulle komme, ville den ikke gå i tomgang.

Hvis du har et par gode råd måske? Han kommer nemlig på et senere tidspunkt for at hente to skærme der følger med. Så kan jeg kigge på det. Det er sandsynligvis tændingen der nu også er ude af trit. Jeg forsøgte til sidst at justere den også.

Jeg sagde til ham, at han nok som det første skulle opsøge en mekaniker der ved noget om en gammel VW.

Tak for tilbudet anyway.

Med venlig hilsen, Jesper[/i:efef776133]
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Man skruer blandingsskruen ind til den går dårligt og ud igen til den ånder lettet op.
Derefter justerer man hastigheden og justerer blandingen igen.

Reply

You must log in to post.