Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  gas omdrejninger vil ikke følge m

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej jeg har et par spørgsmål angående kaburatoren.
- Først det er en 1300 dobbeltportet motor.
- kan man godt sætte en solex 31 pict 3 på en sådan motor, for før sad der en solex 31 pict 4 på bilen. Og hvad er forskellen på de to kaburatorer?
- Problemet. Når jeg giver den gas så så sætter den lidt ud og kommer så, der mangler ligsom den flydende overgang? er det et justerings spørgsmål og hvordan gøres dette så?

Motoren gik ellers fint, men begyndte så at prutte lidt ved høje omdrejninger, og nu det her, har nok fået rodet lidt ved noget forkert !!!
ups.
(permalink) Matias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
prøv at tjek om den er helt tæt ved indsugningsmanifolden ved at spraye lidt deiselstart på mens den går i tomgang.

matias
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Og du kan godt bytte karburatoren ud.. Forskellen er et generationskifte om man vil.. Model 3 og 4.. Men de har samme størrelse, nemlig 31 mm. Der er så nogle ændringer på dem omkring justering, men det kan du læse dig til..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det du beskriver har den motortype altid haft. Det bliver værre hvis tænding og karburator ikke er 100% korrekt indstillet og ren.
Den nyeste type karb. plejer at være den bedste.
Hvis du vil kan jeg godt komme med nogle tips, der kan afhjælpe problemet. Men jeg gider ikke, hvis det bare er fordi din motor ikke er vedligeholdt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har lidt smidt en 1300 motor i min bil. Alle delene fik en omgang, jeg justerede carb, ventiler og meget andet i overenstemmelse med Haynesbogen.

Første gang jeg startede den lavede den samme nummer som du beskriver, men at ikke kunne snuppe gassen - eller prutte.

Min kære fader (som så har bygget en Jag XJ6 og har en smugle forstand på det) foreslog mig at rense den. Det gjorde jeg så ved at lægge den i lidt acetone og derefter rengøre den helt med trykluft. Det hjalp en del.

Det medførte at lukkeventilen lige satte sig en gang og carb'en flød over. Så jeg gav den samme tur igen, og efter det har den kørt fint.

Så alt ialt vil jeg anbefale dig at rense den.

Btw. hvis du vil ha en pict 4, så har jeg en liggende. Den kunne godt bruge en ny accelerationspumpe-membran-ting, men det er også alt. Den har så siddet på en 1600 før, men det er vel ikke et problem.

/Partyman
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Bilen er i øjeblikket hos mekanikkeren, så jeg bad ham kigge lidt på det, men tvivler på at han finder en løsning må bare vente og se, men tak for de mange svar. ang pict fire kaburator så har jeg selv en, pakningen på kaben var bare utæt så det var hurtigere at skifte den ud. end at finde en pakning, renser den efterfølgende.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har aldrig kunnet fordrage pict 4 karburatoren, af flere forskellige årsager..pict3 er meget mere enkel og nemmere (for mig) at få til at køre godt.. Pict2 er endnu mere enkel, og jeg kan godt lide at simplificere tingene.. :D
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hmm... morten vil det så sige at jeg uden større kendskab burde kunne smække en pict 3 karb. på istedet for pict 4?

/Party
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja man kan bytte rundt på dem, men husk nu lige at den kommer til at køre sammen med den rigtige type strømfordeler.
Strømfordeleren er for øvrigt også mistænkt i forbindelse med dette problem. Sørg for at svingklodsmekanismen er renset og smurt med WD-40.
Da jeg var i lære hos VW havde vi et teknisk mærkeblad om problemet.
Man skulle justere svingklodsmekanismen sådan at strømfordeleren avancerede lidt hurtigere.
Man skulle sætte en 10 større hoveddyse i.
Man skulle sørge for at varmluftspjældet i luftfilteret fungerede korrekt.
Man kunne også eksperimentere med hvor accellerations-dysen sprøjtede hen.
Uoriginale lydpotter af tvivlsom kvalitet, hvor forvarmesystemet ikke virker, dur heller ikke.
Selv har jeg erfaret at camvinklen også er vigtig. Den skal ligge på 48-49 grader.
Hvis det er en bil eller kunde der kun kommer hos mig har jeg brugt at sætte dem til 10 grader før top i tændingen i stedet for 7,5 grader.
Vidste I at en af tyske virksomheder, Oettinger eller Riechert, kom godt igang med sin virksomhed på grundlag af at man udviklede og solgte karburatorsæt med 2 34mm Solex til netop denne motor. De kaldte den VWs største fejltagelse. Altså 1300 motoren med 1600 ventiler/kanaler og en helt forkert indsugningsmanifold. Jeg mener det er dem vi af og til ser hvor der står TDE på manifolderne. Karburatorene var i øvrigt samme som på NSU TT.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.