Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Smalt bagtøj og 68 ankerplader sa

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hi there

Da jeg er ved at lave straight axle på min bus, så har jeg denne sammenblanding:
et par korte akselrør forlænget, så de matcher de lange aksler fra min 1500 gearkasse.
Her er mit ? jeg bruger 4 huls ankerplader som jo har en indbygget "oliekanal" Men jeg skal jo bruge pakdåsen fra de korte akselrør, pga lejedybden, og der er ikke oliehul i dem !
Hvad vil der ske hvis jeg bare samler det uden at montere den gamle type olieslynge (det kræver at jeg borer hul i min tromle, som er CSP's 5 huls til 4 huls ankerplade ) Vil gearolien løbe ud og fedte tromlen.
Er der en smartere måde at holde tromlen ren.??
Det må være et problem alle der kører med smalt bagtøj og 4 huls ankerplade/tromler har ??


i min samling af pakdåser fandt jeg også nogen med 311 .. nr lidt dybere i lejeskålen og med oliehul...kan de mon bruges ? Har prøvet og det så ok ud..men ville lige høre jer

Jeg kan evt smække billeder på af pakdåserne, hvis i vil have det.

Hej fra Ronnie
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
En måde at være sikker på:
man skal vel måle hvor meget lejet stikker ud af lejeskålen og hvor dybt pakdåsens udfræsning til lejet er, hvis de matcher må de vle være venner.
bare en tanke

hej då

Ronnie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvorfor bruger du ikke de lange akselrør der hører til akslerne og ankerpladerne ?
Jeg har da også rodet med den slags. men det var da altid når vi skulle bruge smalle aksler på en gearkasse der var beregnet til brede.
Og jo, der var noget med nogen lejedæksler der hed noget med 311 der passede.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej Frank

jeg ville gerne have brugt de lange akselrør. Men iflg Bornholmer og andre der har fjernet reduktionsboskene på deres splitbus, så skal man bruge kombinationen af lange akselrør og korte aksler (der er sammensvejset med de lange akselrørs skåle) Det må være fordi at bærearmene ikke skal vinkles ved montering af gearkassen. Men det finder jeg snart ud af da jeg er igang med konverteringen pt.

Hvis ellers ikke billederne er væk, kan man se de samme rør under den der volvo-guldfarvede kassevogn(vistnok Anders MiB)


Og ja de der 311.. pakdåser passede perfekt. Den måltagning jeg omtalte før viste at der var lige meget afstand.

Er der iøvrigt nogen der ligger inde med et sæt korte akselrør som de vil sælge? (i løbet af august)

Ronnie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Afstanden inde fra gearkassen og ud til flangen hvor røret er boltet fast på bagsvingarmen er da den samme på smalt og bredt bagtøj.
"Forlængelsen" ligger da derfra og udad. Det er da derfor at man altid har kunnet bygge bredt bagtøj på en ældre bobbel uden problemer.
Men jeg ved da ikke alting, men jeg kan bare ikke lige se det der for mig.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Bare til info:
her er lige et billede fra Slammed Panel (lille firma i holland, der hjælper slam hungrende splitbus ejere, med straight axle sæt og droppede spindler)

Det man ikke kan se er at røret er svejset inde under manchetten, således at det inderste passer til gearkassen(det ville det nok gøre alligevel) Men røret har nu den længde der passer til de lange aksler.

Eneste klamme ting ved dette setup er farven og at han har brugt små tromler.

hej fra Ronnie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det kunne jo tyde på at problemet er at svingarmene sidder længere fra hinanden på en type2 end på en type1 ikke ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.