Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kadron karb / strømfordeler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej...
Jeg mangler lige et godt råd!!!
Har en 1600 T3 motor som er bygget om til T1. Motoren er monteret med Kadron karburatorer + strømfordeler fra T3 (med vacum dåse)
Mit spørgsmål er! Kan jeg bruge vacum fra udligningsrøret til strømfordeler eller skal jeg vælge anden strømfordeler uden vacum dåse (evt 009 eller 050)
MVH Carsten
(permalink) Varianten Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har netop sat en 009 på min T3 - det godt :-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nej du kan ikke bruge vakuumet fra indsugningsrøret. Det virker jo lige omvendt. Der er mest sug når spjældet er lukket.
Du skal bruge vakuum når du lige akkurat åbner spjældet. Derfor er boringen til strømfordeleren lavet lige ved spjældkanten.
Du kan bruge en 009 eller 050. 050 er nok det bedste bud. 009 har for kort kurve.
Den bedste "købefordeler" er nok en SCAT eller MALLORY
Personligt ville jeg indstille centrifugal-mekanismen i en original.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Mange tak for svaret!!!
Kunne godt tænke mig at høre mere om hvordan man laver std strømfordeleren om. Kan næsten regne ud det er noget med fjederne i tændings avanceringen der skal spændes/løsnes... men hvordan skal kurven være i forhold til omdr osv. (har tændingspistol)
MVH Carsten
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Den skal begynde at avancere lige over tomgang og have fuld avancering ved 3000 omdr. ( ca )
Den har nok en svag eller tynd fjeder og en kraftigere med et aflangt øje.
Den svage styrer lave omdr. og den anden, ja gæt selv.
Du skal bøje modholdet lidt sådan at de ikke trækker så hårdt. Men pas på at den svage ikke bliver så slap at den ikke kan trække tilbage i tomgang. Så kan du ikke styre den når du indstiller karb.
Start med at rengøre og forsigtigt smøre mekanismen med WD40. Fjern evt. wacuumdåsen og svejs pladen med et par hæftninger.
Skriv igen hvis du har problemer. Det er 1000kr. at spare ved at lave det selv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for svaret Frank...

Reply

You must log in to post.