Hej...
Jeg mangler lige et godt råd!!!
Har en 1600 T3 motor som er bygget om til T1. Motoren er monteret med Kadron karburatorer + strømfordeler fra T3 (med vacum dåse)
Mit spørgsmål er! Kan jeg bruge vacum fra udligningsrøret til strømfordeler eller skal jeg vælge anden strømfordeler uden vacum dåse (evt 009 eller 050)
MVH Carsten
Har netop sat en 009 på min T3 - det godt :-)
Nej du kan ikke bruge vakuumet fra indsugningsrøret. Det virker jo lige omvendt. Der er mest sug når spjældet er lukket.
Du skal bruge vakuum når du lige akkurat åbner spjældet. Derfor er boringen til strømfordeleren lavet lige ved spjældkanten.
Du kan bruge en 009 eller 050. 050 er nok det bedste bud. 009 har for kort kurve.
Den bedste "købefordeler" er nok en SCAT eller MALLORY
Personligt ville jeg indstille centrifugal-mekanismen i en original.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Mange tak for svaret!!!
Kunne godt tænke mig at høre mere om hvordan man laver std strømfordeleren om. Kan næsten regne ud det er noget med fjederne i tændings avanceringen der skal spændes/løsnes... men hvordan skal kurven være i forhold til omdr osv. (har tændingspistol)
MVH Carsten
Den skal begynde at avancere lige over tomgang og have fuld avancering ved 3000 omdr. ( ca )
Den har nok en svag eller tynd fjeder og en kraftigere med et aflangt øje.
Den svage styrer lave omdr. og den anden, ja gæt selv.
Du skal bøje modholdet lidt sådan at de ikke trækker så hårdt. Men pas på at den svage ikke bliver så slap at den ikke kan trække tilbage i tomgang. Så kan du ikke styre den når du indstiller karb.
Start med at rengøre og forsigtigt smøre mekanismen med WD40. Fjern evt. wacuumdåsen og svejs pladen med et par hæftninger.
Skriv igen hvis du har problemer. Det er 1000kr. at spare ved at lave det selv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.