Jeg overvejer at sætte 145/65-15 på min ovaler foran. Jeg regner med at speedoet vil vise forkert...men vil der være andre bivirkninger?
Pt kører jeg med 165/80-15 (std.)
-Mikkel-
hej mikkel jeg skal lige fortælle dig at det er det perfekte dæk at kører med hvis man vil være fri for at rage på skærmen hver gang man drejer....men det ser også helt forkert ud hvis din bil ikke er sænket...hvis det bare skal se nogen lunde ud skal du sænke din bl med minimum ca 7 -8cmm
mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
Hej Thomas. Tak for tippet.
Ja, jeg slipper jo nok ikke for at sænke den også. Jeg synes bare at den styrer ad H****** til når jeg sænker den via den justerbare forbro. Til 1966+forbroen ved jeg, at man kan købe droppede spindler, men hvad med den til den gamle type forbro?(gerne nogle links)
-Mikkel-
8) Du kan godt købe dropspindler til dn gamle forbro.. Men når du siger at den styrer dårligt når du sænker den i forbroen, så skal du regne med at den skal spores inden du kører. Når den sænkes, ændres styretøjsvinklerne..
hej Cal look nørder
En ting er at det ser "Cal look showagtigt" ud med så smalle dæk foran på vores luftkølede, en anden god ting er at bilen bliver dejlig let at dreje.
Meeen hvad med bremseegenkaber, kan man ikke tænke sig at boblen nemmere skrider foran, især hvis man kører med feks CSP's skivebremser.
Og hvad med regnvejr.
Selve arealet der har kontakt med vejbanen formindskes jo?
Hvis vi ser bort fra show og modelune hvad er så det bedste dækvalg til en boble med skiver foran og 40 mm tromler bagi ? ikke slammet og ellers standard bredde bagi (foran 2 cm bredere pga skiveadapter).
og sandsynligvis med standard 5 huls fælge.
hej fra Ronnie
8) Jeg kører selv med 145 dæk og stiv foraksel :wink: .. Man kan glemme alt om komfort, men når det er tørt er den ikke til at RIVE af vejen! Bagenden slipper før forenden, og det er med 215/65 bagpå..
Meen når det regner så mister jeg noget vejgreb, men ikke meget mere end normalt. Man kan da stadig holde gode svinghastigheder. Under bremsning blokerer den dog væsentligt lettere.. :?
Før dette setup kørte jeg med 185/65 helevejen rundt og det kørte helt perfekt i al slags vejr. De har også nogenlunde samme diameter som originalhjulene og er stadig ikke for brede til fælgene.
Hej
jeg køre selv med 145/65-15 på en 4½ " fælg og har ikke haft nogen problemer med at den vil skride når man bremser men måske det er fordi at den kan fjedre det er squ da helt ad h.... til at køre rundt i en bobbel der ingen affjedring er i for det første ødelægger man sin bil for det andet er det da pisse irreterende at sidde der og hoppe over alle ujævnheder i vej.
så mit svar er at købe nogle droppede spindler så er du over det problem med at den ikke vil fjedre og den går aldrig på skærmene med 145/65
Mvh Allan