Daws med jer
Jeg er ved at monterer en T-shifter i en Bobbel 1600 ccm.
Hvad gør jeg galt???????????????????????????????????????
Når jeg nu har monterer jeg ved ikke hvor mange gange - så er der kun 1 og 2 gear´+ bak gear
og det er jo noget møj - det er ligesom om det sjove så går af hele festen
Nogen her som lige kan forklare mig hvad jeg skal gøre - og hvad det er jeg gør forkert.
Ser frem til en god forklaring- som jeg også håber jeg kan forstå.
Jeg har en plade - lidt udskærring i den ene side - en fjer og to bolte - så hvor svært kan det være
T-shiftern montering
Uden at vide det vil jeg tro at du skal vende pladen om. Den kant der er på pladen blokerer for at du kan få bilen i bakgear før du trykker på knappen på siden af "T´et" ( se om tappen /splitten i bunden bevæger sig når du gør det ). Men prøv først at se om du kan få den i de andre gear når du trykker på knappen. Det lyder jo som om at den kant istedet blokerer for 3 og 4 gear og lader fri adgang til 1+2+R.
Bare min idé..
MVH. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
[quote:97726b5c51="Jesper_P"]Uden at vide det vil jeg tro at du skal vende pladen om. Den kant der er på pladen blokerer for at du kan få bilen i bakgear før du trykker på knappen på siden af "T´et" ( se om tappen /splitten i bunden bevæger sig når du gør det ). Men prøv først at se om du kan få den i de andre gear når du trykker på knappen. Det lyder jo som om at den kant istedet blokerer for 3 og 4 gear og lader fri adgang til 1+2+R.
Bare min idé..
MVH. Jesper[/quote:97726b5c51]
Lige et opklarende spørsgmål
den plade med kant - som omtales - når jeg sidder i bilen skal den så være i venstre side?
Du skal også justere gearstangen, når den er monteret.
Du kan rykke gearstangen lidt rundt i forhold til tunellen.
Hvis det er en Gene Berg er der en udførlig forklaring på den blå seddel.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Kanten...Ja det vil jeg mene..bakgearet ligger til venstre..gør det ikke??? ( kender det kun fra en Jetta )
MVH. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
Går den kun i bak + 1. og 2. skal den længere over til venstre.. dvs over imod rattet (..Hmm! for dem der er i tvivl :roll: )... kan den ikke det, skal du have gang i filen og evt. file i hullerne i bunden af T-shifteren. Så du får mere bevægelighed med hele T-shifteren..
Nogen T-Shiftere (læs: Gene Berg) kan være drilske, hvis bøsningen nede i tunnelen er opslidt..det er den der "Fører" stangen, der kommer henne fra gearboxen. Tjeck den.
FWM
[quote:f45eb37794="Fau_Weh_Mann"]Går den kun i bak + 1. og 2. skal den længere over til venstre.. dvs over imod rattet (..Hmm! for dem der er i tvivl :roll: )... kan den ikke det, skal du have gang i filen og evt. file i hullerne i bunden af T-shifteren. Så du får mere bevægelighed med hele T-shifteren..
Nogen T-Shiftere (læs: Gene Berg) kan være drilske, hvis bøsningen nede i tunnelen er opslidt..det er den der "Fører" stangen, der kommer henne fra gearboxen. Tjeck den.
FWM[/quote:f45eb37794]
HURRA
så har jeg fået det løst og nu virker det bare - og har lige været ude at lufte buggyen i det dejlige solskinvejr her i aften
jo - det er bare noget der viker.
tak for de gode råd
GENE BERG RULES!!!
G. no war for heavy metal!
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Og er der liiiige nogen der har sådan en til salg så er jeg interesseret!