Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Probs med Bay ´68

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hey
Har følgende problemer med min bay bus fra 68.
Når den kører og er varm så omkring 100 km/t begynder den at hakke, men ikke når man kører 90. Har nemlig lige kørt hjem fra Holland.
Når den bliver varm, så stræker startermotoren. Hvad kan det være, den ville ikke starte på færgen, men der var strøm på. Da vi så kom hjem kunne den godt starte, tjekkede nemlig lige men den stadig var varm.
Nogen gange vil den hellere ikke starte i første omgang.
Hvad kan problemet være? Dårlig indstilling af tænding? Forkert elektrode afstand på tændrør eller dårlig benzin tilførsel?
Håber på et svar!
Mvh.Mark
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det kan være mange ting. Nu stiller du jo mange spørgsmål på en gang.
Bilen er fra 1968. 25år. Den trænger vel ikke bare til at blive skilt ad og få en ny af hver, som man siger.
Hvilken stand er bilen i. Det tyder jo på at du har dårlige forbindelser til batteri, starter, stel mellem gearkasse og ramme, opslidt starterbøsning i gearkassehuset.
Har du nye tændrør, kabler, platiner ?
Det tyder også på at din benzinpumpe ikke kan levere nok ved fuldgas, eller en nullermand i nåleventilen ? Eller er det bare fordi din strømfordeler ikke avancerer ?
Jeg kunne blive ved
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
35 år....Den er i fin stand. Ingen rust, overhovedet. Jeg vil tjekke benzin filter osv. når jeg får tid. Hvor sidder nåleventilen? I Karburatoreneller hvad? Det ku være jeg sku rense dem også ved samme lejlighed. Tak for svaret, men havde håbet på noget mere præcist, men tak alligevel!
(permalink) Chritte Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Mark :D

Ville gerne hjælpe hvis jeg kunne, men der er jo mange symtomer på en gang og det er en gammel bil.. :wink: men mere præsist? det er jo desværre det der er problemet.. det kan være mange mange ting som frank han siger....ikke nemt at præsicere..slet ikke uden at have set/hørt/mærket bilen.. det er vist bare at starte fra en ende af.. og selvom der ingen rust er kan der jo godt være dårlige stelforbindelser osv.. :D :D

Men held og lykke med den..

Morten 8)

ps. nok ikke nogen dårlig idé at rense karburator, skifte benzinfilter, tændrør osv
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg sir tak for svarene. Går den i gennem så snart som muligt...Hvis jeg falder over nogle problemer så skriver jeg bare igen!
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hmmm, er det noget alle bays gør?? Min har nøjagtig samme symptomer... Den har så dog stået stille i 8-9 år. Det med den hakker lidt i det ved 100 men ikke ved lavere hastigheder skyldes (på min) et meget stoppet benzin filter. Det med den ikke vil starte har jeg ikke fundet en forklaring på endnu, men jeg gir lyd fra mig hvis jeg finder ud af noget..

René
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Min fars konklusion på starter problemet var et hjul på startermotoren. Vi prøve at slå forsigtigt på startermotoren, emn intet skete.

Reply

You must log in to post.