Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad skal der til for at lave sin

Tags:
No tags yet.

(permalink) rummand Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Siden jeg ikke har fået nogle svar prøver jeg med en repost med en anden overskrift...Jeg ved godt der er mange på sommerferie, men er der ingen der kan hjælpe, bare en smule?

Nu bliver det snart min tur til at tage lidt sommerferie. I år har jeg planlagt at bruge en hel del dage med min Bobbel en Sparkäfer.

Bilen trænger til en god omgang og jeg havde planlagt at gøre det i tre etaper.

- Fikse bunden, her i juli.
- Fikse motoren, i løbet af vinteren.
- Fikse karossen, male osv. når det bliver forår.

Nu er mit spørgsmål så er det en totalt tåbelig disponering, kan man godt tage karossen af fixe bunde tip top simde karossen på og køre med den til den skal ind i garagen vinteren
over hive karossen af og lave motor også ellers male den til foråret?

Jeg vil som sagt starte med at fikse bunden, jeg er noget af en novice så mit spørgsmål er hvad skal jeg gøre for at fixe min bund så den er tip top supervupti og aldrig mere ruster? Mine hænder er ikke skruet forkert sammen men jeg har ikke de store erfaringer i istandsættelse verdenen/mekaniker verdenen da dette er min første rigtige VW og de bøger jeg har købt kun nævner begrænset istandsættelse af undervogn.

Hvad skal jeg bruge for at pudse alle de rustne metal dele ned? Tænker på forbroen og hvad der ellers skal slibes ned når karossen kommer af!
Skal delene behandles inden de bliver malet?
Kan jeg selv klare undervognen eller er det bedste at sende den til en prof. sandblæser og skal den metaliseres inden den skal males?
Kan jeg selv male undervognen eller er det også bedre at få en prof til det?

Når alle de løse undervogns dele er klar, hvad maler man så med Epoxy maling eller hvad er godt?

Er der ellers noget man skal vide?

Håber der er nogle af de skøre der kan hjælpe....8)

God sommer til alle...
(permalink) JJ Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:83b71a35b1="rummand"] kan man godt tage karossen af fixe bunde tip top simde karossen på og køre med den til den skal ind i garagen vinteren
over hive karossen af og lave motor også ellers male den til foråret?
[/quote:83b71a35b1]

Ja det kan du godt ,hvis ikke dine varmepaneler er rustne så er det bare at skrue karrosen af bunden og så sætte den på når du har lavet bunden klar,den bedste måde er sandblæs og metalisering.men vil du selv så slib den ned til stålet med en stålbørste som du sætter på boremaskinen eller vinkelsliberen og så grund den og mal med f.eks maskine emajle bagefter, den er meget slid stærk eller anden lak,og det gælder selvfølgelig osse de andre løsdele på bunden
håber det er svar nok ellers må du spørge igen

jj
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Den sidste jeg lavede blev sandblæst og grundet med en enkomponent grunder. Udvendigt sprøjtede jeg den med et bitumen produkt og indvendigt med en terpentinmaling. Det hedder nok syntetisk. Den tørrer ikke så hurtigt og bliver ikke så hård som en tokomponent acryl.
Bærearme, ankerplader osv. blev malet med den samme syntetiske maling.
Bilen blev selvfølgelig rustbeskyttet hvert år. Men sidst jeg så den havde den kørt i 16 år hver dag og det var ikke at se.
Metallisering er efter min mening for hård ved pladen og alt for afhængig af at manden virkelig ved hvad han laver.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Gør dig selv den tjeneste at ofre penge på at få bunden plus løsdele (forbro, bærearme osv.) sandblæst.
Det kan laves med roterende stålbøste og andre ramedier, men er ikke at foretrække, for stort et arbejde...
Resultatet bliver 100% bedst med sandblæsn da AL skidtet kommer af. Det gør det ikke med stålbøster (Det ser sådan ud, men nede i alle porer er der stadig rust.... frem med luppen!)
Efterbehandlingen er der vel lige så mange meninger om, som hoveder i dette forum... Jeg hælder til en god gang grunder og kvali to-komp. maling ovenpå. Derefter rustbeskyttelse når vognen er klar.
Når karossen skal under kniven er der andre regler, der gælder!! Her skal sandblæsning kun bruges MEGET varsomt! Brug en sandblæsermand der ved noget om blæsning af karosser. (hvis det i det hele taget er nødvendigt)

FWM

... og med en gang sandblæsning er det heller ikke DIG der bliver sort i næsen.. :wink:
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) rummand Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Super, tak for de fine svar.....

De lader til at kunne bringe mig gennem min ferie...

Reply

You must log in to post.