Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremsetromler ryster løs

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har et problem der forfølger mig.
Min højre bremsetrommel bliver ved med at æde strålerne.
Jeg har prøvet alt - NYE (VW) trækaksler, tromler, møtrikker.
Men det er som om tromlerne smuldrer. synes altså ikke jeg kører så vildt.
Jeg har prøvet at spænde tromlerne med forskelligt moment uden hæld. Efter en måned eller to er den gal igen. Er der nogen der ligger inde med et par originale tromler 68 og frem?

Nu får jeg nok at vide at jeg ikke bør rode med den slags selv, men venstre side virker jo fint.

Nogen ideer?

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
der skriver du jo selv prøv at lade en anden lave det for dig
og hvis at det så også går i stykker så er du sku på den :D

men det er jo også ligemeget for nu skal du jo til at kører
panel det er meget sjovre og den kan man jo ligge og sove i
hvis at man bliver træt ikke


Hilsen thomas 356 :twisted:
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvem foreslår du jeg skal lade kigge på det?
Der er masser af "Kloge
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Gus

Uden at vide noget som helst om det, kender ikke helt din opsætning af stumper....?? er det hele org.? smalt, bredt bagtøj....hvilke bremser er der bagpå smal, brede tromler??

Nu virker det i den ene side......men er du sikker på møtrikken spænder nok på tromlen og ikke bare blive spændt i bund i gevindet??? forstår du hva jeg mener...

Jeg vil gerne kigge på det, hvis du engang kommer forbi aalborg kanten i gold-ghosten... :D

Kom frisk 8)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Anders

Jeg har checket at der er rynker "tilovers".
Der er selvfølgelig den mulighed at møtrikken trækker akslen mere ud af gearkassen end jeg kan forestille mig. Men i så fald hvor "shimser" jeg så det op på for- eller bagside af tromlen? Med hensyn til originalitet, har jeg netop sørget for at alle stumper passer sammen ved at bestille hele lortet samlet ved CSP da vi skulle til Belgien sidste år. Ja selv pakdåseholderne er NOS fra CSP! Alle numrene "matcher" efter vw-bogen. Det er ikke uden grund jeg er frustreret! Har virkelig checket ALT! En ting jeg har lagt mærke til ved de tromler CSP sælger er at hullet ikke er centreret i tromlens midte?

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
UPS

Glemte at fortælle at det er ganske almindelige 4 x 130 efter 68´ tromler

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Jeg har haft præcis samme problem. Mit problem var at møtrikken trak akslen for langt ud af gearkassen.. Hvorfor ved jeg ikke! Hvorved møtrikken bare kørte i bund på gevindet. Men jeg fik drejet nogle 10 mm rørstykker til at sætte imellem tromle og møtrik, og nu virker det.
Der er sikkert en mere korrekt måde, men nu har det kørt upåklageligt i et års tid dagligt.. :D
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Her er lidt ideer:

det er meget almindeligt at folk glemmer den ring der skal sidde på axlen inden lejet bliver sat på, har I husket den..? - den har en skrå anlægsflade mod den ring der er støbt på axlen og en flad imod lejet.

Desuden er der TRE forskelige axellængder (korte, ´67only og lange) men kun to axelrørslængder til tunnelgearkasser - kunne problemet ligge her..?

den ring som pakdåsen "glider på" findes vist også i forskellige længder, den fra en 1303 (firledet) er i hvertfald kun halvt så tyk som dem jeg har på mine smalle axler..

Hvis man ikke er meget sikker på at de to halvmåneplader der sidder inde ved spadeenden af axlen sidder rigtigt, er der stor chance for at den ene er blevet skubbet om bag axlen ved montering - det gør at der vil opstå unormale spændinger på lejet og at axlen binder i sin bevægelse op og ned. - den eneste måde at være sikker på at de sidder rigtigt er at tage de tandhjul hvori halvmånepladerne sidder i ud af gearkassen når man sætter dem i..(er det en brugbar forklaring..??!?)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er en NY CSP-freeway flyer box med NYE trækaksler, NYE trækakselrør og NYE lejeholdere, NYE ankerplader og tromler, NYE spacere o.s.v. Alt indtil bakkerne er samlet af Peter. Resten er samlet med den originale vw håndbog ved siden af. Jeg er totalt lost. Fra CSP siger de at det KUN kan være mig der ikke har spændt møtrikkerne ordentligt.

G. - tak for ideerne indtil videre
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.