Er der nogen der har prøvet dette og er det MEGET mere besværligt/bekosteligt end at ombygge til IRS med en alm 1303S gearkasse ?
Det er nok lidt sværere. Den passer jo et langt stykke hen ad vejen. Men du skal jo lave gearskifte, forreste ophæng. mm.
Der må også blive noget med diameteren på trækakselledene. Men de kan måske kombineres med noget fra 181.
Kronhjulet skal vendes hvis den er fra en 914 og bliver der ikke også noget med gearskiftet ? Kommer det ikke ud af siden på en 914 ? Det må være nemmere at bruge en fra en 911
Evt. reservedele koster jo nok en arm. Og resultat bliver sikkert dårligt. Selv i en Porsche har den gearkasse jo et elendigt gearskifte.
Praleværdien er god. Men det skulle da også være den eneste grund til at bruge den gearkasse.
Hvis du er ude efter en lang gearing bliver du skuffet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak for det fyldestgørende svar, lige noget man kan bruge til noget.
Det var pga 5 gearet jeg tænkte det kunne ha en værdi i en splitbus, kombineret med f.eks. en 1914 motor.
Go' sommer