Der hvor luften blæses ind i cylinderskjoldene tænkte jeg på at klippe den højere klap af og tage den venstre af hængslet, men det var måske bedre at lade dem være og så låse stangen som åbner og lukker fast :?: Den første løsning kan gøres uden at der skal laves beslag eller andet til at holde stangen i åben position. :? Det er til en beach buggy så den kører aligevel kun om sommeren og jeg har brændt hul i et par stempler sikkert på grund af for høj varme. Jeg ved godt at det sikkert ikke var klappenes skyld men på den denne måde er jeg da helt sikkert! 8) Ellers nogen råd til dette :?:
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Rigtig godt svaret Frank.. kan allerede se at den stakkels mand er blevet meget klogere på dit indlæg :?
Måske det bare er bedre ikke at svare på alle indlæg, istedet for at svare på den måde :?: :?:
-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar
ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
Jeg synes egentlig at Franks svar er ret perfekt. For ovenstående indlæg viser jo tydeligvis at fyren ikke har fattet hvad der foregår inde i et blæsehus. I.E. Man skal ikke lave om på noget som fabrikken har fundet ud af er godt. MEDMINDRE man har en forbandet god grund til det, eller at man har noget som er bedre. - Og har du det ???
..jeg har absolut ikke noget bedre svar da jeg har samme holdning, men ville det så ikke være pænere at skrive det til manden når nu man alligevel svarer ??, for som i siger "manden har jo ikket fattet det" kunne det jo tyde på at han ville have et råd, istedet for at bare få at vide at der er nogen som ved bedre !!
Det var ikke ment som kritik af Frank, da han jo så udemærket ved hvad han snakker om, men mere en opfordring til at svare folk ordentligt når man nu tager sig tid til at svare overhovedet !!
-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar
ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
Det er skam okay.. Jeg ved jo det er et sted hvor de stykker som svarer meget, også har meget forstand på det, og samtid vil ha det lavet ordentligt først som sidst, så ka jeg jo bare la være at spørge om råd til en b-løsning..
Jeg havde jo bare i min naivitet håbet at en måske ku sige at det var okay for under de omstændigheder er der ikke brug for at skulle lukke for køling til cylindrerne eller en ku sige at det ville være åndsvag, ligesom Frank gjorde, men så samtidig gi mig en grund, som at motoren ikke vil gå så godt, så vil det være positiv kritik som kan bruges til noget.
Jeg har ikke en forbandet god grund til at lave om på vw`s kølesystem og har heller ikke tænkt mig at prøve på det, jeg forsøgte bare at få en andens mening om sagen, og det har jeg så også fået nu bare på en lidt træls måde og uden at vide hvorfor andet end at det er det org. og det derfor er perfekt. Dertil undrer jeg mig så over alle de indslag med råd om ændring af org. motor, hvis den nu var perfekt. Så får jeg nok at at vide at I kan ændre det og lave det bedre, det vil jeg slet ikke modsige, for jeg har meget respekt for jeres viden. Så kommer jeg frem til at jeg overvejede at ændre noget som jeg anså at være uden betydning for min motors vedkommende, og kunne se det som en mulighed for at udelukke at der skulle kunne ske en fejl netop der.
Jeg var skam ikke sarkastisk. Jeg forstår ikke spørgsmålet.
Den højere klap ? Hvad er det ?
Stang, hængsler, beslag ?
Er det termostat mekanismen der tales om eller er den bagklappen man er ved af flytte ?
Men Stubbe. Du skal ikke være i tvivl om at Werket har forsket i hvilken vej luften kommer rundt inde i blæserhuset. Det skal vi ikke ændre på. Hvis du vil køre uden termostat. Skal du ihvertfald lade spjældene sidde. De leder luften rigtigt ned gennem topstykkerne.
Hvorfor der er så mange indlæg om ændringer på org. motor ?
Det er da fordi der i 50 år har været nogen der troede de kunne gøre det bedre end fabrikken. Nogen har endda gjort det til en forretning og sælger dele til at gøre det med. Endda forkromede dele.
Jeg går stadig rundt og undrer mig over hvorfor der på de sidste par årgange 77-79 i type2, pludselig sidder en luftring eller venturi bag på blæserhuset. Hvis nu motoren skal køre i en type1, skal den så fjernes ?
Der er ingen unødvendige dele. Hvis der var det havde VW ikke sat dem på. En del til 1 krone, sparer 20.000.000 hvis du producerer 20.000.000 biler. Og de giver ikke problemer. Vores bedsteforældre kørte hundretusindevis af kilometer uden at tænke over hvorfor eller hvordan. Det gik så galt når de havde slidt de originale dele op og der så var nogen der solgte uoriginale dele til den halve pris. Og fuldstændig som i dag hos Krogslund og Højer, så købte man de billige dele.
Det slås vi så med idag fordi det snart ikke er til at få ordentlige dele til VW.
Det er noget af grunden til at jeg ikke længere roder med luftkølet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.