b
bbbb
-------------------------------------------
2292 6383
brug en 2liters krumtap og en stor pose penge
Lav en så stor motor som du har råd til
Hvis du skal køre fra fx. Johns buggy skal du vel ofre en 80-100.000 på motoren alene
AN motoren har de største/bedste std topstykker
CU/CJ motoren er på 2 liter (den største orig. type 4)
men egentligt er der ikke rigtigt nogen std. type 4 motor der er bedre end de andre hvis du skal bygge noget rigtigt vildt, du skal alligevel skifte/modificere alle enkeltdelene
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Okay hva kører John med, da du siger den er meget hurtig?
Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
hej michael
jeg har et 2,4 liters T4 motor pojekt, som er lige til at samle.
med bla.
modvægtet krumtap
spec. svinghjul modificeret til T1 gearkasse
polerede plejlstænger
ligeskåret knasdrev
103 mm cyl sæt
porsche blæs
og meget meget mere
en motor der i store træk minder om johns (ret mig hvis jeg tager fejl)
så skal din buggy nok komme ud af hullerne :lol:
ca pris afhængig af dele...30.000,-kr -motoren har været samlet men aldrig været startet.
for mere info TLF 22 11 54 90
[quote:df986a88a5="Buggy-mikael"]Okay hva kører John med, da du siger den er meget hurtig?
Mikael[/quote:df986a88a5]
John er liiige ude at køre en lille tur, så jeg tar, mig den frihed at svare for ham.
2,4 T4 > 12,2 på 1/4 milen.
Noen som har sett en boble med Mazda RX7 Turbo Wankelmotor?
Her er en liten film 8O :twisted:
http://www.estuning.no/filmer/Rotary%20Spinn%20out.avi
Jaaah, de er ret alm9ndelige down under.
cool video klip, er der nogen der kender noget til gearkassen på denne bil :?:
Hey t. felgen: jeg har været ud og studere lidt, og har fundet mig en alfa romeo 133 med 16 ventiler, karburator, køler og det hele- er det noget du kender noget til (det er den uden oliekøler)......jeg har ladet mig fortælle at den har 120hk standart- den passer vel lige over på t1 gearkassen ( sådan næsten da)- hvad skal jeg bruge for at den passer?? er det noget du har??
hendrixxx
hmmm, der er som såddan ikke noget der passer lige over på en t1 gearkasse, men de fleste motore monteres med en adapter (også alfa)
du kan lige ringe til mig sidst på ugen så skal jeg se hvad jeg kan gøre.
Okay, var nu mere ude efter at vide hvilken jeg skulle vælge hvis jeg selv ville bygge havde regnet med ca 2,4 har fundet et par bus pandekager 1600 luft 1900 vand.
1.6, 1,8 og 2,0 er det samme krumtap og kan de begge bores det samme i blokken, kører nogle typer med bedre lejer krumtap eller andet?
Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
som morten skriver, skal du bruge en krumtap fra en 2.0 da den har 71 mm i slag (1700/1800 har kun 66 mm)
94 mm cylinder sæt (2,0)
og topstykker fra en 1800 S (da de er med de største ventiler)
men du kan ikke bygge noget der er større en 2,0 hvis du kun bruger originale dele.
HUSK:
alene et cylindersæt på 103 mm (2,4) koster ca 10 kilo.
så vidt jeg ved er der ikke forskel i materiale eller konstruktion på T4 blokkene udover hullet til krumtaps udluftning, hvilhet er uden betydning for dit projekt.
bare find en blok der holder sine tolerance/mål.
Nyt cylsæt. m. smede stempler 7,1K
Nyt spørgsmål hænger porsche og vw ikke sammen der med mener jeg er de ikke luftkølet samme blok passer på gearkasse og evt. har nogle af jer kørt med sådanne (hvilke typer passer)
da de er billigere i indkøb til tun
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
En halvstor sekser er et prismæssigt godt alternativ. Men den er for tung ! Bilen komme til at køre ad H til. Bare spør Frank A. Han gik HELE vejen mht ændringer som skulle forbedre vægtforholdet i bilen, med sådan et krapyl bagi. efter omkr. 3 år opgave han. Men det kan han selv fortælle meget mere om.
8) Porsche 914 kørte med en afart af type 4 motoren, men om det kan betale sig at finde sådan en tror jeg ikke.. Evt kan du bruge 914 stempler, de er vistnok højkompressionsstempler.. :?:
Okay hva kører John med, da du siger den er meget hurtig?
Mikael
Som farmer skrev har jeg lige været på tur til spa sammen med fissehans
Jeg kører med en 2,4L T4 motor 201hk
12,36 på 1/4 mile 7,66 på 1/8 mile
0-100 på ca 4sek
Som Morten skrev 80-100.000 er ikke helt ved siden af dertil kommer gearkasse,bilen,now how og masser af hjælp af venner og bekendte
held og lykke med projektet
Så må man f... osse blive sat i sædet .
Vil du ud med lidt mere spec på maskinen toppe karb. osv.
Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
71mm slag 103mm boring
org blok bearbejdet
412s toppe med 40 48mm ventiler
10,5 til 1 comp. mou flow portet
310 graders webcam knast (86c)
BAS udstødning gennemgangspotte
CB indsug opkortet og på svejst
48 IDA 42mm venturier
228mm BAS HD kobling
John
71mm slag 103mm boring
org blok bearbejdet
412s toppe med 40 48mm ventiler
10,5 til 1 comp. mou flow portet
310 graders webcam knast (86c)
BAS udstødning gennemgangspotte
CB indsug opkortet og på svejst
48 IDA 42mm venturier
228mm BAS HD kobling
John
Vil det sige at toppene er 412 std. m. karb. hvor der er sat større sæder-ventiler i std. krumtap 2,0.
Kommer du fra
-------------------------------------------
2292 6383
Den der motor ser jo for vild ud!!! Må man spørge hvorfor der ikke var nogle af jer med de syge maskiner med til dhb i padborg?? det kunne jeg godt ha tænkt mig at se!!!
DHB er da kun for tøsedrenge :D
Nej ærlig talt DHB er ikke for VW´s Vi kan ikke klare os for nyere biler på slalombanen ! færdig slut! På en sprint eller en 1/4 mile kan vi gøre os gældende.
Jeg, og andre kan sagtens bygge en Käfer der kan følge med på slalom turen, men så kan vi ikke køre hurtigt nok på 1/4 milen. Sådn er det.
(Dvs. det ku vi måske godt, men hvem har 200 K til lige at lave sådan et køretøj)
[quote:31a042b0d1="Farmer"]DHB er da kun for tøsedrenge :D
Nej ærlig talt DHB er ikke for VW´s Vi kan ikke klare os for nyere biler på slalombanen ! færdig slut! På en sprint eller en 1/4 mile kan vi gøre os gældende.
[/quote:31a042b0d1]
I år var der ikke slalombane... Man kørte kun 1/4mile på tid...
OK! det vidste jeg ikke.
Det ændrer jo lidt på sagen
Jeg kunne da også godt tænke mig at prøve DHB men de køre 402m, vil motoren ikke blive pint ud til sidst,de køre jo ca 160-180 km/t kan man det med en std.gearkasse uden at pine motoren.
Havede det været 200m eller 250m man skulle køre var jeg klar.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn