Joo, de kommer til at yde maximalt det er sikkert. - En bil som vejer ca. 650 kg u.fører og med ca. 160 hk går omkr. 160 over stregen, og på mid til høje 13 sekunders tider med std udvekslinger. Det gør +/- 0,5 sek. afhængig af hvilken udveksling gearkassen har i forhold til motorens ydeområde. med Close ratio i den samme bil afstemt efter motoren, kan man trække den ned på høje 12 sek. tider.
Og endelig så betyder føreren jo altså osse en del.
Eksempel: en 210 hk 2,7 T4 i en 1303ér, med gode, ikke for brede dæk, kan gå lave 12 sek tider med std "S" gearkasse, når bilen er sat op til skrap gadekørsel.
En lettet split med en je´ska´kométterdig" 1850 cc. ´superstreet/strip motor og en close ratio gearkasse kan osse gå lave 12 sek. tider. (Den jeg refererer til er nu ikke særlig gadevenlig. Den er bygget til Weekend ræs og striben. Og er lettet for ALT unødvendigt.
Og hvis nu sådan en som Elnef havde ubegrænsede midler til bare at bygge eller bestille en box der passede 100% til hans motor, så kunne han osse presse sin bil under de 12sek. Men på et eller andet tidspunkt kommer lommeulden jo til syne :cry:
Nu vi taler om type4, hvad med 96mm cylindersæt, er de kørt helt ud på et sidespor eller hvad?
Kan de overhoved få's til 71mm slag? er de smedede? er de slip-in? er de dyre?
-------------------------------------------
er alt til type 4 ikke dyrt :-)
Ja hvor skal jeg starte ?
DHB er i mine øjne et hat og brille party eller en samling Brian hoveder der mener de har hurtige biler nogle er selvfølgelig hurtige men det er de færeste og i år faldt det sammen med BugRun
Vil mindes at Martin fra Ganløse kørte den hurtigste tid på slalom banen det år vi var der så det kan godt lade sig gøre han havde en kort buggy med IRS
Prøv også at sammenligne min tid på 12,36 med de tider der blev kørt i klassen baghjuls træk uden trykladning der er nogle der ville få et chock
T4 er ikke dyrt bare mange penge men det virker og holder rigtig godt
Ja det er std T4 toppe der har fået en over haling
Vil med bestemthed mene min gearkasse passer rigtig godt til min motor har ingen problemer med at køre 400m selvom den er med close ratio 3 gear på 200m alle 4 på 400m og passer fint med omdr når jeg kører over stregen på de 400m kører over stregen med 168-169km/t med ca 6500omdr
Sidst men ikke mindst jeg skal nok komme under de 12sek det er bare et spørgsmål om tid lidt finlir så skulle det ikke være noget større problem
John
[quote:0a29f7d7c3="ELNEF"]
Vil med bestemthed mene min gearkasse passer rigtig godt til min motor har ingen problemer med at køre 400m selvom den er med close ratio 3 gear på 200m alle 4 på 400m og passer fint med omdr når jeg kører over stregen på de 400m kører over stregen med 168-169km/t med ca 6500omdr
Sidst men ikke mindst jeg skal nok komme under de 12sek det er bare et spørgsmål om tid lidt finlir så skulle det ikke være noget større problem
John[/quote:0a29f7d7c3]
Ja, det kan godt være du har ret nu John. Jeg har jo heller ikke set/hørt din bil køre 1/4 mile i år efter du har fundet lidt ekstra i den. Så jeg har muligvis fortalt mig. Det var bestemt heller ikke for at kimse ad dig, men det ved du vist godt.
96mm. T4 cylindersæt er desværre blevet lidt af en sjældenhed i Europa, fordi markedet jo nærmest er forsvundet i Tyskland, pga. de nye afgiftsregler på biler før og efter 68.
Men der kan fåes 96 mm sæt med J&E smedede stempler til kr. 58 - 5900 kr ved f.eks CSP. I Usa kan man få dem med en rigtig god kvalitet KB stempler til både 66-71-76mm slag til ca. 4800 kr når de er hjemme. De rækker til det meste.
Og jo T4 stumper er da lidt dyre, men Som John skriver, Det holder altså osse bedre/længere når det er lavet rigtigt. Og der sker jo P.T. en rivende udvikling indenfor T4 i USA, hvor man virkelig har fået øjnene op for denne motors potentiale. Og det er jo til stor glæde og gavn for os herovre.
Et hurtig spørgsmål til John. Din krumtap er det en std 2.0l der er gjort noget ved, ud over selvfølgelig afbalancering, og hvad er der evt. så gjort. Hvis det er en spec. krumtap hvad er det så for en type og hvad koster sådan en fætter ???? Man kan få T4 krumtap med større slag. Er der nogen der har erfaring med dem?
Ved godt hva du mener Torben :)
Ja det er en std 2L krumtap men den er købt hos BAS med påsvejste modvægte pris ca 5000,-
Mht til priser prøv at lave en T1 motor med 200+ hk og se hva det løber op i og hvorlang tid den holder kontra en T4 tror T4 er billigst og holder længst
hvor skal jeg så ta hen hvis jeg gerne vil se/høre jeres vilde bobler???? i siger bug run.... hvad er det og hvor og hvornår? er det det eneste?
Altså nu i ikke kommer til dhb!!! Det kunne da være meget skæg at trække fra Brian i sin 320i eller?