jeg har en 412S som jeg gerne vil ha sænket
er der nogen der ved om hvordan det kan gøres, købes et kit eller skal manselv have noget bygget ?
hilsen kenneth
Det er nok ikke verdens nemmeste bil at finde et kit til. Du må nok gribe til andre metoder.
Flytte fjederskåle, skære lidt af fjederen eller måske få lavet et sæt på en fjederfabrik. Det er faktisk ikke umuligt eller helt tosset dyrt
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg havde engang en 412 E Variant. Da fik jeg at vide at den delte fjedre og forlygter med en BMW E30. Lygterne passede fjedrene fandt jeg aldrig ud af om passede. Jeg har et sænkningssæt til en BMW 5ér serie der ligger - du kan jo prøve at tage nogle mål og så ringe 86 34 17 86
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Du kan bruge forfjdrene fra en Golf I diesel. de sænker ca. 50 mm. Ulempen er at de fjedre ikke er beregnet til at skulle bære ret meget ekstra vægt, så hvis du så lægger 2 store tunge kufferter mm. ud foran, så står den på gummibælgen.
Det der med at få lavet en fjeder er slet ingen dum ide. Det koster ca. 1400 + moms. (jeg har spurgt til min egen) Og så kan du få dem lavet så de bærer noget mere. - Det har Neil Anderson i GB fået lavet til sil 412S coupe, sammen med en gang Koni dæmpere og 7 X 17" fælge og den kører suverænt!
Torben - du gider ikke mere idag - det ved du jo godt
G. :D
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
NEj, det har godt nok været en træls dag idag :? - Og jeg har lige fundet ud af at lortet skal skilles ad, - igen. Så imorgen bliver ikke meget sjovere :evil:
Vi kan sgu da lige tagen en sit-down-and-cry-our-brains-out-seance ved middagstid. De kan være lidt newage mojo voodo kan få min kobling til at virke og dit endespil til at spille...
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
[quote:c94af3c168="Farmer"]Du kan bruge forfjdrene fra en Golf I diesel. de sænker ca. 50 mm. Ulempen er at de fjedre ikke er beregnet til at skulle bære ret meget ekstra vægt, så hvis du så lægger 2 store tunge kufferter mm. ud foran, så står den på gummibælgen.
Det der med at få lavet en fjeder er slet ingen dum ide. Det koster ca. 1400 + moms. (jeg har spurgt til min egen) Og så kan du få dem lavet så de bærer noget mere. - Det har Neil Anderson i GB fået lavet til sil 412S coupe, sammen med en gang Koni dæmpere og 7 X 17" fælge og den kører suverænt![/quote:c94af3c168]
jamen kan man da købe noget koni som passer på i "afkortet længde" for det med fjedrene er det mindste problem tænker jeg.
jeg er mere frustreret over hvordan jeg får gjort det med den noget kortere dæmper, for jeg bryder mig ikke om at sænke noget unde at fjederbenet bliver tilsvarende kortere.
PS. det er mit indlæg. men jeg var ikke hjemme og kan ikke huske min adgangskode *griner*
hilsen kenneth
Der kan ikke umiddelbart købes et sæt til en 412ér ! Det må man konstruere selv.
Og du skal passe på med at skære ret meget ud af benet på en 412ér for så blir den LAV når den er indfjedret
Min egen ingangsvinkel er at købe en justerbar Spax eller Rød Koni til en >74 1303, og så justere højden på dæmpren så jeg kan skære 2 max 2,5 cm ud af benet og så beholde gummibælgen for at få det originale "bærestykke" til når bagagerummet er helt fuldt.
Du skal osse passe på ikke at sænke den så meget at bærearmen kommer til at stå i minus, for så går det ud over køreegenskaberne.Ca. 50 mm er OK men heller ikke mere.
Torben