Jeg har haft et mærkeligt problem jeg ikke har prøvet før. Men måske jeg har fundet løsningen? Efter at have puttet motor i min splitbus har jeg måttet konstatere at bilen ikke kan koble ud. Jeg har prøvet mig frem med forskellige bowdenrør - forskellige lameller og trykplader - lige lidt hjalp det... Gearkassen er med føringsrør og udrykkerleje og trykplade passer hertil. Efter 1 døgns tid i garagen gik jeg frustreret ind og kiggede i bøger og kom på den ide at det måske var rust på højgearsakslen da gearkassen har stået ude i elementerne. Er det en plausibel forklaring?
Ikke at jeg ikke gider prøve at putte klumpen i igen - for 9. gang i dag...
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
jeg tror ikke det er rust på højgearsaxlen..
For nogle år siden var der mange problemer med koblinger fra jopex der bare ikke fungerede..
Men kan du justere koblingsmøtrikken så du er HELT sikker på at du har trykket koblingen ud når du trykker på pedalen..? - det jeg mener tror du at problemet ligger inde ved koblingen, eller kan pedalen ikke aktivere koblingsarmen på gearkassen nok...?
har du fået fixet din mail..?
er det godt at kunne gå på vwnettet om aftenen nu..?
er det for mange spørgsmål..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
hej gus......
tak for sidst...og hus-ly...!!
hvad med det leje der sidder inde i den store møtrik(T1) som skal styre højgearsakslen..........
fra nogle år siden hade jeg pludselig det problem at jeg ikke kunne koble ....!!!
det føltes rigtigt nok i pedalen men der skete bare ingen ting.....
det viste sig efter at havde haft motoren af 10-15gange at det var det leje der var brændt sammen.....
højgearsakslen kilede sig åbenbart så hårdt fast i lejet og bilen kørte sku vidrere selv om jeg koblede ud.......!!!
selve lejede kunne man ikke se noget på men det blev skiftet og ingen problemer der.....!!!
urtoligt at de kunne kile sig så godt fast at men ikke engang kunne tvinge den til at bare fedte en lille smule når der var koblet ud.... og der var ikke engang nogle problemer med at skille motor og gearkasse fra hinanden alle de gange den var ude......!!!
mvh leo-pol.........!!
Tak for svarene
Jeg checker lige lejet inden jeg sætter den i igen...
For mange spørgsmål Morten - mail/nej - vwnet/nej nu koster det penge
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
ja penge, det gør det sgu også for os andre..-men det er det værd..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
hi.
jeg laeste om det og kom i tanker om en telefonsamtale for ca. 1 år siden, da jeg snakkede om stumper i ovalerbranchen.
min kamerat havde samme problem med sin kobling i ovaleren - okay ingen splitbus - men det ¨så ud til at være koblingsledningen. den nye ledning han havde brugt var ikke 100% original. foran hved pedalerne gik ledningen ikke helt ind ind i roeret da den var lidt for tyk. hhv. ikke original lign. ... men det er mere end et år siden jeg snakkede med ham da jeg købte stumper til oval cabiien.
jeg tror der er et lignende problem i splitbussen - det kan kun være koblingsledningen eller koblingen - jeg tror på førstnævnte. ellers kulle det være selvetse koblingen, hvis man da har monteret fuldstændig forkert - noget jeg ikke tror på.
jens
Jeg gav højgearsakslen en tur med stålbørsten og lidt WD40 og vupti i var motoren - på med multistik og benzinslange og ud at prøvekøre for første gang i 5 år - YEAHHH... det virkede!
Nu mangler vi bare alt det andet
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook