Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  opbygning af motor? HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Halløj derude!

Her er lige en lille opgave til VWMorten, Farmer, Frank og alle jer andre som ved alt om motore!

Jeg har en T4 longblok 1,8 og ligger. Den skal i 1303´eren lige så snart den er blevet synet igen 8) Målet er at den skal have i nærheden af 120 hk, et rigtig godt optræk og en rimelig topfart.( gider ikke ligge med 140 km/t og 500.000 omdr.)

Så det jeg "bare" vil vide er, hvad skal jeg bruge af stumper, hvad skal der gøres ved det jeg har, hvilken gearkasse og hvad er nødvendigt for at det ikke går i stykker hele tiden?( ca. priser ville også være dejligt)
Jeg vil også meget gerne hører lidt om jeres erfaringer, både gode og dårlige, så jeg ved hvad jeg kan forvente.

Kort sagt: Alt fra A-Z. Hvordan gør jeg min motor hurtig?

På forhånd en million milliard tak.

Dan Søholm
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Type4 2,0 med 914 eller 1,8S topstykker. 9:1 Tysk 300 graders knast, 2x 40mm. dobbelte karb. 4i1 udstødning, ikke for stor. Porsche blæser.
Nye udstødningsventiler, lejer, ventilstyr, godt sædearbejde osv. osv.
Ja man får jo lyst til at bygge sådan en igen. Det er lige før jeg får mundvand.
Kør den sammen med en 1303 S gearkasse.
Hvis den bliver samler ordentligt burde det være den sidste motor du får brug for at bygge.
Sæt 25000 kr. fra og se hvor langt du kommer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad mener du med 4i1 udstødning?
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nårh ja... forresten!

Hvad med hjul? Jeg regner med at købe nogle 17" alu. Vil det være et problem? Og hvad med trækaksler, skal jeg have noget forstærket eller...?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
4i1 betyder en udstødning hvor de 4 rør fra topstykkerne samles i en flange til et større rør.
F.eks. 4x 35mm ned i 54mm. Måske 4-2-1 giver et bedre moment. men også sværere at lave pga. af pladsen.
Trækaksler bliver først et problem med slicks og mere end 200HK. Men alt kan jo ødelægges. Jeg går ud fra at du taler om gadebrug/daglig kørsel.
De 17" tommer vil jeg ikke kommentere, og så gør jeg det alligevel. Passer ikke på en bil fra den tid. Hvis du bygger sådan en motor behøver du heller ikke hævde dig med store hjul. Men det er min mening. Og når nu motoren ikke er lovlig, behøver man jo heller reklamere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hmm... Det med at fremhæve sig blir sgu nok lidt et problem! :o/ Den blir lavet om til turbolook, altså brede skærme så...
Og det ser altså lidt kikset ud med +8 skærme og 15" der er 155 brede... Går også med planer om Porsche-bremser, så boltmønster skal vel også laves om nu jeg er igang. Kunne godt tænke mig Cup 3 fælge fra Porsche, nu det jo er en turbolooker... :roll:

Reply

You must log in to post.