Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Oliekøler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej alle, et lille spørgsmål vedr. oliekøling af en 1200 motor. Sker der noget med smøreydelsen/ -evnen ved at sætte en ekstra oliekøler på. Det vil give en længre slangevej og sikkert også et lille ekstra modtryk, men betyder det noget når vi snakker om en tandhjulspumpe. (som jeg går ud fra at oliepumpen hedder).

På forhånd tak.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis motoren er std. så glem det. Det giver kun problemer. Nej slangerne betyder ikke noget, som du selv er inde på med en tandhjulspumpe. Det største problem er at få nogen slanger der kan tåle at sidde tæt op ad varme dele. Du skal bygge køleren på inden reduktionsventilen.
En 1200 bliver jo dårligt nok ordentligt varm.
Hvis du vil gøre noget så kunne man ombygge den med et 1302-03 blæserhus og køler. Det er nok lidt for bredt, men det jo blik, så det vel passes til.

Reply

You must log in to post.