Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Erfaringer med pakninger/tætninge

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej,
igaar aftes monterede jeg nye pakninger på en mexicaner. det er en 1200ccm som en af mine kamerater er igang med. den bliver komplet renoveret med ny simmering, alle pakninger omkringtopstykkerne etc.

nu har jeg monteret fire nye kobberpakninger mellem topstykke og cylinder. jeg har aldrig set disse kobberringe, men de presses sammen naar topstykkerne skrues fast. er det specielt noget fra mexicomodellen???

jeg husker ellers kun de smaa 0,5 til 1mm ringe i de tyske modeller op til 1600ccm - som ikke presses - de monteres bare pga. forskellig længder efter en renovering.

kender i til det?

speciel mexico?

hele motoren får en renovering - alt rusten shit bliver skiftet ud, men vi har ikke åbnet selveste kranie hhv. begge motordele da normal kontrol ikke har vist nogen defekter.

jens
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Den ring skal kun bruges på de gamle 1200 motorer, frem til omkr. 1964. Alle nyere modeller er ikke forberedt for den. MEDMINDRE der er en eller anden variant jeg ikke kender til !
Men var der en reces (kant) i topstykkerne hvor de kunne lægges i ? - Eller lagde du dem bare ned over cylinderen og spændte toppen til ?
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hi,
der er en perfekt passende kredsformet kant /rille i de mexikanske cylindre i toppen - den er udadtil men cylinderen går lidt længere ind indadtil. den er kileformet spids udadtil - minimalt - saadan at denne kobberpakning præcis passer ind i ringen. kobberringen presses sammen i toppen af cylinderen når de 8 skruer bliver monteret.

topstykkerne er præcis som alle andre uden nogen rille eller lignende. de er flade på overfladen.

kobberingen er presset flad paa ca. 1mm nu - den tætter mellem topstykket og cylinderen. den er pga. rillen i cylinderen fast monteret. iflg. de gamle billeder er der 2 - to - pakninger mellem topstykke og cylinder på mexiko og evtl. de andre.

mystisk

her er vi blevet enige om at prøve motoren med kobberringen. hvis hele lortet ryger i luften, så bygger vi en ny motor.

skal vi demontere denne originalring igen???

fornuftige erfaringer med det?

jens
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hm. Det er en model jeg ikke har set. (Men jeg har jo heller ikke set alt) Detmå, som du siger, være en Mexico ting, i nogen bestemte årgange. Jeg har lige ompakket en 84ér 1200 Mex. Den så helt normal ud. Altså uden kobberringen.
Når recessen er der i cylinderen skal du ikke pille den ud IMO.
Torben
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
igår havde jeg en lang snak med min kamerat klaus. vi var ikke enige, men vi ville heller ikke sige nej til de nye pakninger. det er jo kun en kobberring som er hul indvendig. den presses ned på 0,5 til 0,75mm tror jeg og den tætter helt for topstykket. det er logisk. ellers aner jeg ikke noget om hvor ringene skal monteres. nede mellem motorblokken og cylinderen kommer der kun papirpakningerne ind. altså er der kun denne chance.

vi fik en kold bayer - vi snakkede meget om det - vi blev enig om at prøve skidtet - ellers skal vi bare pille det hele frahinanden senere ... :roll:

no risk - no fun
no show - no money

jens
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
De omtalte kobberringe skal sidde lige over den øverste ribbe på cyl. Når man så sætter topstykket på holder den tæt for evt. forbrændingsrester der måtte slippe ud fra en VW motor. De er aldrig 100% tætte.
De pakninger skal kun bruges på motorer op til 1961 med det gamle varmesystem.
Det varmesystem brugte jo varmen fra cyl. og topstykker og dermed kunne man jo blæse kulilte ind i bilen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
er det en anbefaling om, at vi skal fjerne ringene igen?

det virker ellers flot. hvis ringen ikke taetter 100%, saa taetter den pga af en manglende ring ikke engang 99% - oder?

jens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jamen Jens, de ringe skal ikke holde tæt. Der skal være tæt mellem top og cyl. på de pakflader som vi spænder på.
Jeg er ked af at jeg ikke udtrykker mig korrekt, men de ringe skal kun være en hjælp til at undgå kulilte i varmesystemet på motorer op til 1961 med det gamle varmesystem. De har ikke noget at gøre med at holde tæt for kompressionen som sådan.
Og nej I behøver ikke tage dem ud. De gør jo ingen skade. Bare de ikke sidder i klemme og forhindrer top og cylinder i at nå hinanden.

Reply

You must log in to post.