Forkert stelnummer hjælp!!!!
Det er sgu temmelig forvirrende.. Jeg har talt med en fra VW vetetanklub, og den starter også med 111, hvad med din Mette?
Min følger det Rene skriver med cabrioer begynder med 15X, stelnummeret begynder med 153.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
Ja og hvis jeg så lige prøver at logge ind som mig selv så giver det nok lidt mere mening! - sorry Thomas!
Det er altså min cab hvis stelnummer begynder med 153...
~Mette
~Mette
Som jeg ser listen kan det både starte med 15** og 11**. Har jeg ret?
At gøre den til en 70'er laver da ikke om på hvorfor den skulle begynde med 11X, hvis jeg altså kan finde ud af at læse den liste.
Er den "født" som cabriolet?
~Mette
Og så troede jeg lige jeg havde fundet ud af noget. - ALTS
jo jo 1303
~Mette
Jeg giver nu ikke op. Jeg skal sgu have plader på den!
[quote:0380f68db1="Mette"]At gøre den til en 70'er laver da ikke om på hvorfor den skulle begynde med 11X, hvis jeg altså kan finde ud af at læse den liste.
Er den "født" som cabriolet?[/quote:0380f68db1]
ja, den er født som cab. 1302LS. Altid kørt i DK..
hmmm... ring til SMC og få dem til at gå i arkivet..
~Mette
en citronmåne på at bunden og karossen ikke hører sammen..! -dvs. at bunden og stelnummeret er fra en alm. bobbel
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Det er i orden. Du har et væddemål!!
Jamen hvis bunden er fra en alm. bobbel, så ville der vel heller ikke stå noget med cabrio på reg. attesten ! (forudsat at stelnummer på bil og reg. attest passer sammen.
Hvordan kan det i det hele taget lade sig gøre at anvende en bund fra en alm. bobbel (hvis reg. attest og bund matcher) ?? Det ville fa være ulovligt i DK !
Synes bare det lyder underligt !!
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Nu sad jeg jo alligevel og kiggede på min registrerings attest i går og der står ingen steder på min hvad det er for en vw jeg har. Der står volkswagen og ikke andet...
~Mette
Ja, men er der ikke en mærkekode? Jeg er ikke sikker, men fortæller den ikke "alt" om bilen?
en mærkekode.. det kan jeg ikke huske.. jeg så der var det på den tyske for den sad jeg og kiggede på i morges. Det var 15 - fuldstændig i ånden med at cab stelnummeret skulle starte med 15X.
~Mette
Jamen stelnr. og årgang passer da sammen, hvis man lige ser bort fra at det skulle have været et 151 nr istedetfor. Jeg tror altså du ska ha´fat i enten Veteranendienst eller SMC. For det er måske en "zwitter" Altså en mixer mellem den ene og den anden model. DVS en "fejl" begået nede på Werket.
Torben
Ja, jeg er pænt forvirret. men de belgiske myndigheder har rettet en forespørgelse til VW i Tsykland. så svaret kommer af sig selv..Jeg var bare nysgerrig..
Har den været eller er den blå metalik farve
john
Man kunne da også sagtens forestille sig at din cabrio engang var så rusten i bunden at man simplethen bare fandt en rimelig sund bund fra en 71´ og så monterede din cabriokarosse på... på den måde ville stelnummer og reg. attest passe helt perfekt idet man jo blot anvender reg. attsten fra den 71´ donorbil.
Det forklarer jo også hvorfor der ikke står noget om cabrio eller lign (Mettés påstand modstrider jo godt nok dette.. men stadigvæk).... og der var jo også noget med et kryds.. eller hvordan var det med det ?
Men var det ikke umiddelbart den mest fornuftige forklaring på hvorfor dit stelnummer ikke passer med cabrio stelnummeret.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Til John :
Det har den været..Kan du læse det ud af koden?
Den var dog rød da jeg købte den i 96.
Hej Per.
Jeg tror at jeg engang har ejet den bil,det var da ikke sådan at du ville sende mig et billed. Hvor har du købt bilen.........Det kunne være sjovt og se den igen.
Jeg solgt den med centerline fælge.
Er den ikke porche 993 metallic blå.kofangerne er og mettalic blå ??????.
Jeg har ikke set den siden 1998.
mvh heine madsen
vw bugs herning
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail.
heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
Hej Heine.
jeg har ejet bilen, siden 1996, og den var rød da jeg købte den. Den har været polaris metallic fra ny, men det er mange år siden! Nu er den dragon green metal, og har været det siden 1997..Så det kan nok ikke være den..
Hey jeg har en cab 1302LS fra 1971.
Mit stelnr. starter med 151.....
Jeg mener med stor sikkerhed at alle cabrio-stelnr. starter med 15 og så årgang.
Skriv til VW i Tyskland og opgiv dit stelnr. så kan du få en såkaldt fødselsattest på bilen hvor alle oplysninger om model, farve, udstyr osv. fremgår som de var da bilen blev født.
Jeg har fået sådan et - mener det koster ca. 150 kr.
Jeg kan finde adressen i løbet af et par dage.
Cabrio-modellerne af type 1 har for øvrigt typebetegnelsen 15.