Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Opkortning af bund til buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har købt en 1302 fra 72 som jeg gerne vil lave en buggy ud af, men er der nogen der har erfaringer med hvor svært det er at foretage opkortningen??

Jeg ved godt at rammehovedet skal skiftes men jeg er mere nervøs vedr. opkortningen pga. gearforbindelse, rør osv.

Jeg har været ude ved KB og fået et stykke papir hvor der står lidt o mhvorledes man skal gøre. Er der nogen der ved hvor stort det hjørne som skal skæres af skal være?? Jeg er sku noget bange for alt det med opkortningen. Det skal jo også gerne være lige.

Mvh Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Iflg. VWs anvisninger skal du lave samlingen et sted lige bag ved håndbremsen. Det underlige er at bundpladerne skal skæres over i en Z-facon og skubbes ind over hinanden således at du får sådan en kæmpe ovarlapning af pladerne på vist nok 250 mm.
Der skal også svejses en laske over samlingen på tunnelen.
Bundpladerne må ikke skæres over samme sted som tunnelen.
Det er ud fra hvad jeg har set og kan huske, det er ikke sikkert målet er rigtigt. Men princippet er jo at undgå revner ved at forskyde samlingerne.
Den store overlapning kan godt virke som klamphuggeri men det stiver på bunden og den er blød nok. Du skal selv sidde i den under kørsel, ikke ?
Kabelrørene afkorter du ved at slibe svejsninger op ude bagi og skubbe dem med bagud når du samler bunden. Overlængden skærer du så af bagefter. Du skal altså IKKE skære dem over inde i tunnelen.
Hvis ikke du er god med en svejser ville jeg overlade det hele til fagfolk.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jesper Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hva' er det for papirer du har fået fra KB?
Jeg har en beskrivelse med de snit som Frank nævner liggende fra et tidligere buggy project. Det er 'originale' fra Volkswagen og er til opbygning af en Speedster, men bruges også til buggy - man fjerner bare et større stykke af bunden, 38 cm. mener jeg.
Send mig en mail med din adresse, så får du en kopi.

Jesper.
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 21 years siden | | | |
af hensyn til at skære bunden over, skal du se om du ikke kan hive bunden af tundlen inden at du skære hele bunden over.......
dermed kan du ligge nye kabel-rør ind rigtigt flot uden besvær.....
desuden får du heller ikke den sammensvejsning på selve tunden bunden....
hvis man er rigtig fiks kan man jo osse lige smide gearkassen på og tilpasse gearvælgeren inden at man lukker bunden til......!!!!
mvh leo-pol
(permalink) Jesper Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Rettelse. De papirer er ikke til en speedster, de er til buggy og hedder "Verkürzung des Typ 1-Rahmens für den Dune Buggy" Volkswagen Aktiengesellschaft, September 1969. De beskriver alt, incl. byggevejledning til en jig.

Jesper.
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) jacob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Gider i ikke sende alle de opkorts-vejledninger (incl. den til jig'en) i har til vwMorten så de kan komme i arkivet?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060

Reply

You must log in to post.