FUCKING SKRANKEPAVER....
Hej allesammen
Jeg vil lige fortælle jer alle om min lortedag.
Det hele startede med at jeg ville syne min bobbel i dag (fredag), og da jeg ikke kunne få en tid tog jeg en plads på chancen.
Jeg har hele ugen arbejdet på at få den klar, og i nat arbejdede jeg helt indtil 0330 med lidt bremsearbejde der drillede... nå skidt pyt - bare lortet bliver ordentligt synet, så kan man godt undvære sin nattesøvn - tænkte jeg. Jeg tog så hjem et par timer og sov, for derefter at køre op til synshallen i Frederikshavn (jeg var der 07.20 og de åbner 07.45). Jeg holdt der som den eneste i kø, og regnede med at blive taget ind i løbet af dagen. Klokken 08.00 kom der en til og parkerede i chancekøen.
tiden går og klokken blive 08.30... nu er hallen HELT TOM, hvilket den forbliver indtil 09.00 det samme gentager sig 11.30-12.00 (hov jeg glemte vist helt at fortælle de kørte efter rundstykker inden formiddagspausen... P
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Det var mig der havde den anden i køen sådant er det bare :evil: :evil:
Buggy-mikael
-------------------------------------------
2292 6383
Jeg har været det igennem flere gange og har konkluderet for flere år siden:
Bestil tid i god tid!!
Det med chancen går for meget ud over nerverne.
-------------------------------------------
Jeg vil lige komme med en lille historie i denne sammenhæng. Ikke alle synsfolk er Røvhuller, faktisk kan de være meget flinke hvilket min lille historie fortæller.
August 1998. Min Oval er færdig efter to års arbejde og jeg kører op til Aabenraa synshal til jeg er der kl. 8.00. Uden nogen tidsbestilling.
Da porten åbnes første gang overværer jeg lige situationen og ser hvad der sker. Ca kl. 8.30 "fanger" jeg lige en af synfolkene og siger at hvis de lige havde tid vill jeg blive meget glad bla. bla. bla.
Kl 9.00 kommer jeg ind, og "manden" går rundt og siger at det jo er flot det hele. En overgang er de tre synsfolk under vognen. Hammeren blev slet ikke hentet. Han ser min justerbare forbro og spørger om den er sænket, "Nej" siger jeg "Ikke endnu"... Han nikker bare og smiler.
Den blev kasseret fordi den bremsede skævt på forhjulene. "Få det fixet og kom igen" sigde han.
Hjemme igen og skille de bremser ad. Der var lidt fedt på bakkerne i den ene tromle. næste dag kørte jeg atter derop kl 8.00 og den var synet kort efter.
Måske jeg bare har været meget heldig, det ved jeg ikke. Har senere været deroppe med en gammel veteran mortorcykel med sidevogn. Her var det ikke den samme synsmand, men han var lige så flink og rar som den anden.....
FWM :wink:
Da jeg for nogle år siden arbejdede for en Nissan forhandler kørte jeg tit til syn med bilerne. Det var bestemt ikke altid det var med bestilling af tid. Faktisk var det mere undtagelsen end reglen.
Anyway, Jeg har prøvet at holde fra kl. 6 om morgenen (hvilket var nødvendigt ide der tit holdt folk i chancen) og så ellers bare sidde i bilen helt ind til kl. 15.00 på hverdage for at få at vide at der ikke blev synet flere biler idag. Det er kanon træls. Helt enig, men det lære man at leve med når det sker ca. 1-2 gange om ugen.
Jeg har så tilgengæld også prøvet hvor jeg sad i chancen og fik bil (en Golf fra 1989) ind ret hurtigt. Den blev så kasseret pga bremser ikke bremsede ens. Det var lidt af et problem, idet bilen skulle til Sjælland (fra Grindsted) samme dag (også en fredag). Jeg kørte tilbage til værkstedet og fik det rettet og kørte så tilbage til synshallen igen. Som den sidste på dagen fik jeg lov til at køre den igennem igen. Denne gang gik den igennem. Så kørte jeg over og fik plader på og det var så det.
Derfor: Det sker at de gør det at de ikke kan tage nogle flere biler ind. Jeg fandt faktisk ud af at hvis man sidder i chancen og gir dem en øl eller en lille skilling til kagekassen så kommer man langt..:) Dansk demokrati når det er bedst..:) Det kan være at de lige siger: Når så skidt da denne gang, men det kan også være at de siger allerede kl. 9:00 at det ser ud som om der ikke bliver tid idag. Så kan man trods alt nå at bruge dagen til noget bedre.
Anyway, fortæl når du har fået den synet..:)
-------------------------------------------
Michael
Kære venner. Hvis I er utilfredse med "servicen" så er det det forkerte træ i gøer op ad.
Kan I huske vi strejkede først på året ?
Det gjorde vi fordi tingene skal være som Rasser beskriver. Sådan vil vores direktør have det.
Jeg går meget i synshallen i Svenstrup ved Aalborg. Det er en filial af Aalborg
Jeg er faktisk helt enig med dig, Frank. Det er ikke den enkelte synshal der er problemet. Det er højere oppe i systemet.
Jeg kan dog godt forstå at Rasse skal have luft engang imellem. Sådan har vi det jo alle fra tid til anden.
Anyway, Rasser, næste gang bestil tid. Det må vist være lektionen for denne gang..:)
-------------------------------------------
Michael
Prøv at ringe aftenen før kl. 1800 (sidste chance for at melde afbud til dagen efter) Der har jeg været heldig med at få tid dagen efter
08,00
om morgenen gives der nye tider fri!
Og til Frank helt korrekt har man ikke bestilt tid skal man ikke forvente noget.
Buggy-Mikael
P.S. Til Rasser jeg forstår helt dit sure opstød, sådant er systemet bare ikke.
-------------------------------------------
2292 6383
Jeg tror jeg vil følge Haardbergs råd og bestille dagen før kl 18.00 ... det lyder fornuftigt !
Og så vil jeg lige sige at jeg har for ca 1 uge siden bestilt tid .. den første ledige tid i nordjylland var d. 2/9.... det gad jeg ikke vente på.. derfor tog jeg chancen idag
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Du kan komme til Svenstrup en dag i næste uge 1015. Men hvilken dag ?
Din kobling må ikke ruske !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak for tilbuddet Frank...
Nu vil jeg lige have lavet det rysten, så får vi se om ikke jeg kan finde en tid heroppe omkring når jeg er færdig... men ellers jo tak!
Jeg har tænkt lidt på det du skrev om at tage en ind og derved tror de lige pludselig (dine chefer højt oppe) at i kan gøre det hver dag..... Men jeg tror altså frederikshavn synshal ser omvendt på det.
Tænkt eks.: De har egentlig tid til at tage 2 biler ind på chancen, men vælger at lade være fordi så kommer statistikken til at se lavere ud, og næste år når der skal laves nye "kvoter" .. ja så får Frederikshavn tildelt færre biler...." AAAAAaaaahhh det var dejligt - nu kan vi rigtig slappe af"
(kan man mærke jeg er træt af Frederikshavn synshal)???
Amerikaner-klubben (biler) her i byen vælger konsekvent denne synshal fra, da de med sikkerhed ved at deres biler ikke vil blive synet her.
Vi kan jo ikke komme udne om, at hvis synsmanden ser en bil og tænker "den vil jeg dumpe", så finder han bare noget på den og så er den skid slået (det udnytter de i stor grad i Frederikshavn synshal.
Da jeg var til syn med min golf for et par år siden (ja den var sænket og med fælge og det hele), der rullede jeg ind i hallen og hilste pænt på synsmanden - men han hilste overhovedet ikke tilbage... sagde bare surt: " du bliver bare siddende i bilen" og derefter testede vi lys osv.. Da han gik under bilen begyndte han at banke vildt og voldsomt (mærkeligt tænkte jeg for der var INGEN rust (import bil)... jeg gik derfor ned i graven og kiggede... men der var han færdig (han var i hvert fald sikker på at der nok skulle være rust om 2 år når den igen skulle til syn - med alle de små huller han havde banket i undervognsbeskyttelsen og malingen). Så siger han jeg skal have skiftet drivakselmanchetten da der kommer fedt ud fra den, jeg fortæller ham at den er helt ny og viser ham gummiet og det hele er spritnyt, og at det fedt han kan se er fra da vi skiftede den... han siger bare surt "den skal skiftes".
Så vil han prøve en tur i den, og kommer tilbage og spørger om det virkelig kun er en 1600 motor der er i (og ja det er det..... har aldrig rørt den). Jeg siger ja og viser ham motornummeret EZ og siger at ja EZ er en 1600 motor... han siger at det tror han ikke på, jeg må komme med nogle papirer der beviser at det er en 1600 motor der sidder i bilen.
Jeg bliver rimelig træt af det hele idet jeg ved bilen er 100% iorden, og brokker mig selvfølgelig over at jeg skal til omsyn med en bil der er 100% i orden... det kan da ikke være min opgave at bevise jeg kører med org. motor... det må da være hans opgave at bevise jeg ikke gør det!!!??... Til sidst siger han så, at jeg skal køre hjem og få det lavet og så kigge forbi igen!!
Det ender så med at jeg kører ud til vw og får udskrevet en liste med motorkoder og størrelser(de hører også min hisatorie og ryster på hovedet... "ja han kan godt skabe sig noget engang imellem" siger de så til mig). Jeg kører så hjem tager en klud og fjerner det fedt under drivakselmanchetten.
Da jeg kommer og viser ham papirerne så siger han :"njaa nååå... så okay da", og tjekker drivakselmanchetten som nu også er ok.. som den altid har været.... Han går hen og får udskrevet synsattesten som godkendt... jeg får den i hånden og fortæller ham herefter at jeg syntes det var en ekstrem dårlig behandling jeg fik. Det havde han ingen kommentarer til, og jeg kører derefter igen.
Endnu en af mine oplevelser fra Fredrikshavn synshal.... og det er ikke kun mig der har disse oplevelser - ALLE i Frederikshavn snakker om det, og jeg kender indtil flere der kører til Hjørring for at få synet biler, og nogle kører til Skagen. Jeg mener bare ikke man skal finde sig i det!
/Rasser
Hvad de gør i andre haller ved jeg ikke.
Vi skal syne det samme antal biler pr. mand i alle haller. Om morgenen når vi møder er der en række biler på vores arbejdsplan. De biler skal synes. Der er booket et par biler ekstra, så der er plads til at der bliver et par stykker væk. Vi behøver ikke tage flere biler ind for at holde kvoten.
Vores ledelse. Og her er vi i København, de er kolde som jordbæris. De er overhovedet ikke interesserede i om bilerne er i orden. De tæller biler og så ganger med 400kr. Hvis de så holder den indtægt de har lovet i finansloven, så går det godt.
Hvorfor jeg tager ekstra biler ind, ved jeg egentligt ikke. Det er vel en vane fra da vi var på bonusløn. Det er vi stadig væk, men nu er vi sammen med alle de andre, også Fr.Havn. Og så kan du jo godt se det er håbløst at tjene ekstra.
Jeg gør det vel for ikke at sidde på min røv hele dagen. Og så synes jeg vel også det er hyggeligt at tale med mennesker, især nogen med en anderledes bil. Dem med Corollaer og Avensisser, dem kan jeg hurtigt få skubbet igennem.
Jeg er ked af at du tror vi ikke laver noget. Det sårer mig hvergang jeg hører den bemærkning. det er noget gammelt nag fra dengang vores ældre kollegaer ikke skulle syne mere end 6-8 biler om dagen. Vi skal syne 18,4 bil i snit om dagen. Ja jeg ved godt at vi har betalt middag, men det kan vi ikke betale hos købmanden med. Jeg har aldrig været på en virksomhed hvor jeg var så træt når jeg gik hjem.
Hvis du mener du får en forkert behandling i Fr.Havn, så skal du klage. Folk klager og får ret. Navnet på synsmanden står jo på synsrapporten, så du behøver ikke lede efter hvem du skal klage over. Vi kommer skam til samtaler hos vores lokale synsleder hvis vi får en klage. Der bliver gjort noget, vær ikke i tvivl om det.
Og ja du skal bevise at det den rigtige motor, du skal også bevise at den bremser nok, hvis vi siger den ikke gør. Du skal også bevise hvad den må køre med på et anhængertræk, hvis du har monteret et, osv.osv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ok.. nu er jeg i vhert blevet noget klogere på hele systemet, og jeg kan da nu godt se at jeg bliver nødt til at trække noget at det jeg har sagt tilbage....
Jeg vil blot sige, at det aldrig var et generelt angreb på "jer synsmænd", kun dem i Frederikshavn... (de havde virkelig tid til at syne den !!!!)
Det skal dog også siges at jeg har haft 2 behagelige ture i synshallen.. det ene nede hos dig da du skulle syne min buggy ... det var rigtig rart... også selv om du ikke godkendte den - men det var jo fair nok ! anden gang var i hjørring synshal hvor den så blev godkendt !
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia